کد خبر 4127
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

معامله شمش فولاد با دلار ۴۳ هزار تومانی

معامله شمش فولاد با دلار ۴۳ هزار تومانی

نرخ دلار کشف شده در معاملات این هفته شمش فولاد بورس کالا در محدوده بالای ۴۳ هزار تومان بوده که ۱۰ درصد بالاتر از نرخ‌های صادراتی و نرخ سامانه مبادلات ارزی که صادرکنندگان فولاد ارز خود را در آن عرضه می‌کنند، است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نشست مشترک صمت و بورس کالا به منظور بررسی آخرین وضعیت بازار کالاهای منبع پایه و دلایل نابسامانی بازار فولاد و راهکارهای بازگشت ثبات به آن، امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.
قیمت شمش فولاد در زمستان گذشته و با تصمیم به قطع گاز فولادی‌ها، یک جهش ۶۸ درصد داشته است و با وجود اتصال گازطبیعی فولادسازان و کاهش حدود ۱۰ درصد قیمت‌های صادراتی فوب کشور، طی سه هفته گذشته همچنان صعودی بوده و افزایش ۲۰ درصد را تجربه می‌کند.
نرخ دلار کشف شده در معاملات این هفته شمش فولاد بورس کالا در محدوده بالای ۴۳ هزار تومان بوده که ۱۰ درصد بالاتر از نرخ‌های صادراتی و نرخ سامانه مبادلات ارزی که صادرکنندگان فولاد ارز خود را در آن عرضه می‌کنند، بوده و عملاً با وجود مازاد عرضه، صادرات کشور در این حوزه محدود شده است.

پیش از این آهن اسفنجی با رقابت بالای ۲۴ درصد شاهد کشف دلار در محدوده ۴۱ هزار ۶۰۰ تومان بود. این رقم بالاتر از نرخ بازگشت ارز فولادی ها به نیمای بانک مرکزی برابر ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و عملا صادرات فولاد کشور را غیراقتصادی می‌کند.

انتظار می‌رود بر اساس توافقات امروز صمت و بورس کالا، وضعیت مدیریت تقاضا و نحوه عرضه فولاد در بورس کالا شاهد تغییراتی باشد که به کشف نرخ دلار معاملات در محدوده پایین‌تر از هدف بانک مرکزی و اقتصادی شدن مجدد صادرات، کمک کند.

معامله شمش فولاد با دلار 43 هزار تومانی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =