کد خبر 4130
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

زلزله صادرات و واردات فولاد ترکیه را به شدت کاهش داد

زلزله صادرات و واردات فولاد ترکیه را به شدت کاهش داد

ارزش مادی، واردات ترکیه از زمان زلزله فوریه تاکنون، نسبت به سال گذشته با ۱۶.۸ درصد کاهش، به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده و نسبت صادرات به واردات که در ۳ ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۲.۶ درصد بود، به ۵۳.۹ درصد در سال جاری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، زلزله فوریه گذشته در ترکیه، آثار خود را در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری نشان داده و موجب توقف ۲۱.۵ درصد از تولیدات بزرگ‌ترین کارخانه‌های فولاد در جنوب این کشور شده است.

به گزارش «العربی الجدید» انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TÇÜD) اعلام کردند تولید فولاد خام این کشور در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی به ۷.۴ میلیون تن کاهش یافت که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱.۵ درصد پایین‌تر بود.

این انجمن در گزارش روز سه شنبه خود به کاهش ۱۸.۶ درصدی تولید ترکیه در حوزه فولاد خام در ماه مارس، که برابر با ۲.۷ میلیون تن بود، نسبت به مارس سال گذشته اشاره کرد.

این درحالی است که مصرف فولاد به علت افزایش ساخت و ساز در ماه مارس تا ۳.۴ میلیون تن بالا رفت که ۳۳.۷ درصد از مارس ۲۰۲۲ بیشتر بود.

همچنین در بازه زمانی ژانویه تا مارس گذشته، صادرات فولاد ترکیه ۴۸.۳ درصد کاهش داشته و به ۲.۲ میلیون تن به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه، واردات این محصول در ماه مارس سال جاری ۱.۷ میلیون تن افزایش داشته که از نظر حجم نسبت به مارس ۲۰۲۲ شاهد ۴۲ درصد افزایش بوده است.

واردات فولاد توسط ترکیه در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵.۹ درصد افزایش یافته و به ۴.۲ میلیون تن رسیده است.

اما از نظر ارزش مادی، واردات ترکیه در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۶.۸ درصد کاهش داشته و به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده و نسبت صادرات به واردات که در ۳ ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۲.۶ درصد بود، به ۵۳.۹ درصد در سال جاری رسید.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =