کد خبر 4135
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

اولین اظهارنظر فولادی سرپرست وزارت صمت / تقاضا را در حوزه مواد اولیه شفاف می‌کنیم

اولین اظهارنظر فولادی سرپرست وزارت صمت / تقاضا را در حوزه مواد اولیه شفاف می‌کنیم

سرپرست وزارت صمت افزایش ضریب شفافیت را مهمترین بحث در این مساله برشمرد و یادآور شد: مدیران کل استانی باید وضعیت عرضه واحدهای فولادی و سیمانی استان‌ها از طریق سامانه جامع تجارت و هم سایت بورس کالا در بورس بررسی شود و موارد عدم ثبت اطلاعات و عرضه کالاها هم باید با جدیت و حساسیت پیگیری شود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ نشست "سیدمهدی نیازی" سرپرست وزارت صمت با معاونان وزارت صمت، مدیران کل استانی و مدیران شهرک‌های صنعتی سراسر کشور، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، "رضا محتشمی‌پور" معاون معادن و فرآوری وزارت صمت به افزایش تقاضا در بخش فولاد و مصالح ساختمانی در ماه‌های گرم سال و تاثیر آن در بازار اشاره کرد که با تهمیدات خاص، باید مدیریت شود.

وی افزایش ضریب شفافیت را مهمترین بحث در این مساله برشمرد و یادآور شد: مدیران کل استانی باید وضعیت عرضه واحدهای فولادی و سیمانی استان‌ها از طریق سامانه جامع تجارت و هم سایت بورس کالا در بورس بررسی شود و موارد عدم ثبت اطلاعات و عرضه کالاها هم باید با جدیت و حساسیت پیگیری شود.

در این زمینه، سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه جدول زمان‌بندی برای قواعدی که در یک ماه آینده باید در فرآیند تأمین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد ابلاغ شود، تدوین خواهد شد و افزود: با ابلاغ این زمانبندی، تقاضاها در حوزه مواد اولیه محدود می‌شود زیرا می‌خواهیم تقاضاها در این حوزه را مدیریت و شفاف کنیم. در این دوران‌گذار، مدیران استان‌ها باید پیگیر باشند زیرا اگر واحدی دچار مسأله شد و یا سیستم فرآیند تامین مواد اولیه را متوقف کرد و متقاضی نتوانست به بورس کالا برود، قطعا مدیر استان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: در زمان ورود به فصل گرما، با مسائلی از جمله مدیریت برق در واحدهای تولیدی، محدودیت تولید و افزایش تقاضا افزایشی روبه‌رو هستیم؛ پس اعمال مدیریت تقاضا، امری بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است. براین اساس مدیران کل استانی براساس ابلاغیه معاونت معادن و فرآوری وزارت صمت، می‌بایست فرایند واحدها را به‌گونه ای تنظیم و اطلاع‌رسانی‌ کنند که واحدهای تولیدی در خردادماه، برای تامین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/

کد خبر 4135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =