کد خبر 4137
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

شاخص کل و فلزات اصلاح شد

شاخص کل و فلزات اصلاح شد

شاخص کل بازار بورس امروز ۳ هزار و ۶۵۱ واحد واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی ایستاد. هم راستا با افت شاخص کل، شاخص بوس فلزات نیز به مقدار ۱۷ هزار و ۴۲۹ واحد افت کرده و به پله ۱ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۲۹ واحد نزول کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روزهای گذشته چندان پر قدرت آغاز نکرد و همگام با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، بازار سرمایه نیز پرعرضه آغاز به کار کرد. اگرچه اقبال خریداران به سهام گروه بانکی و خودرویی بیشتر از مابقی سهام بازار بود اما کلیت بازار نسبت به روزهای گذشته پر عرضه‌تر بود.

به همبن ترتیب شاخص کل بازار بورس امروز ۳ هزار و ۶۵۱ واحد واحد افت کرد و در کانال دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۱۴ درصد افت کرد.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۰هزار واحدی را تجربه کرد و توانست خود را به ارتفاع ۸۵۵هزار واحد برساند. در این بازار یک میلیون و ۳۷۴ هزار معامله به ارزش ۱۸۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد در بازار امروز مورخ ۱۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۳ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. 

در بازار بورس امروز ۲۳۵ نماد در محدوده ی مثبت و ۱۹۱ نماد در محدوده ی منفی و در بازار فرابورس ۱۹۱ نماد در محدوده ی مثبت و ۱۳۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

در این روز به ترتیب نمادهای فملی، فارس، شستا، شپنا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای کچاد، خودرو، شبریز و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

همچنین در جریان معاملات امروز هم راستا با افت شاخص کل، شاخص بوس فلزات نیز به مقدار ۱۷ هزار و ۴۲۹ واحد افت کرده و به پله ۱ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۲۹ واحد نزول کرد.

شاخص کل و فلزات اصلاح شد

کد خبر 4137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =