کد خبر 414
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

در نشست مسئولان ذوب‌آهن و فولاد مبارکه مطرح شد؛

واگذاری چدن مازاد ذوب‌آهن به فولاد مبارکه

واگذاری چدن مازاد ذوب‌آهن به فولاد مبارکه

سومین نشست هم‌اندیشی در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین ذوب‌آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز،  ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در سومین نشست هم‌اندیشی در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دو مجموعه فولادی کشور گفت: هر یک از بخش‌های کشور برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی رسالتی دارند و تولید، وظیفه کلیدی و اصلی صنایع فولادی به‌عنوان بخش پیشران اقتصاد کشور است.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان با دانش نیروی انسانی و تجربه بیش از نیم قرن و همچنین برخورداری از زیرساخت‌های موثر در بخش‌های گوناگون در کنار گسترش سبد محصولاتش، تولیدات با ارزش افزوده بالا را به‌عنوان یک استراتژی کلیدی در دوره جدید در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد : این شرکت به‌عنوان اولین تولیدکننده فولاد در ایران و مجتمع فولاد مبارکه نیز به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده فولادی کشور می‌توانند از طریق تعاملات در بخش‌های مختلف، روز به روز زمینه توسعه بیشتر کشور و به ویژه حمایت از جامعه پیرامون را رقم بزنند.

واگذاری چدن مازاد ذوب‌آهن به فولاد مبارکه

مهندس رخصتی اظهار داشت: ظرفیت تولید چدن در ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون و ششصد هزار تن است که امکان جذب آن در داخل کارخانه فراهم نیست و می‌توانیم این چدن تولیدی را به فولاد مبارکه واگذار کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع فولادی نیز گفت: با توجه به اینکه ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه در حوزه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی فعالند، مقرر شد با هماهنگی هر دو شرکت برنامه‌ریزی هدفمند به نحوی صورت گیرد که این مجموعه‌ها رقیب یکدیگر تلقی نشوند و بتوانند با حمایت از رشته‌های متنوع ورزشی، دو مقوله تولید و ورزش را دوشادوش یکدیگر پیش ببرند.

یاسر طیب‌نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه نیز در این نشست به وضعیت تولید فولاد در ایران و جهان پرداخت و گفت: چالش‌های پیش روی تولید فولاد، فراتر از جنگ اوکراین و حتی شیوع ویروس کرونا است،گرچه این دو متغیر نیز در روند تولید فولاد جهان تاثیرگذاری بسیاری داشته‌اند.

هماهنگی مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان برای مقابله با چالش‌ها

وی اضافه کرد: هماهنگی بیشتر بین مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و سبب می‌شود این دو فولادساز بزرگ کشور برای مقابله با محدودیت‌های پیش‌رو و همچنین بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌هایی که برای صنعت فولاد کشور وجود دارد، برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشند و حمایت مسئولان را برای ارتقاء تولید که رشد و شکوفایی بیشتر کشور را در بخش‌های گوناگون در پی دارد، جلب کرده و افتخارات بیشتری را برای کشور ثبت کنند.

طیب‌نیا اظهار داشت: مجتمع فولاد مبارکه از طریق توافق و سرمایه‌گذاری بلندمدت آماده خریداری چدن تولیدی مازاد در ذوب‌آهن اصفهان است که این رویکرد نویدبخش چشم‌اندازی خوبی برای هر دو طرف است.

انتهای پیام/

کد خبر 414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =