کد خبر 4141
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت تیرآهن شاخه‌ای و کاهش قیمت تیرآهن

افزایش قیمت تیرآهن شاخه‌ای و کاهش قیمت تیرآهن

در معاملات امروز برخلاف میلگرد که تعداد کمی افزایش قیمت در برخی شرکت‌ها مشاهده شده و تعدادی نیز کاهش قیمت داشتند اما قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه‌ای با افزایش همراه بود، طوریکه قیمت اعلامی تیرآهن شاخه‌ای ذوب‌آهن اصفهان، ۲۰ الی ۳۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در پی افزایش قیمت افسارگسیخته‌ای که در زمستان ۱۴۰۱ بر بازار آهن اعمال شد، وزارت صنعت در هفته‌های اخیر توانسته بود با اعمال برخی از سیاست‌های تنظیم بازار و محدودیت‌هایی برای عرضه محصولات فولادی در بورس کالا قیمت روز آهن آلات را تا حد زیادی کاهش دهد و ثبات و آرامش نسبی در بازار آهن برقرار کند. از این رو برای ادامه این روند با عرضه اعتباری شمش و مقاطع طویل فولادی در بورس کالا مخالف بود.

اما در هفته‌های اخیر بورس کالا قوانین تعیین شده وزارت صمت برای عرضه محصولات فولادی را زیرپا گذاشت. بورس کالا با عرضه اعتباری محصولات و عدم اعمال سهمیه بهین‌یاب دوباره آتش افزایش قیمت آهن آلات را شعله‌ور کرد.

 در حال حاضر اختلافات وزارت صمت و بورس کالا یکی از دلایل عمده نوسان قیمت آهن آلات در بازار می‌باشد. با تغییر مدیرعامل بورس کالا و حل این اختلافات انتظار می‌رود که بازار فولاد وارد فاز اصلاح قیمت‌ها شود و ثبات و آرامش به بازار بازگردد.

طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن، این روزها قیمت روز میلگرد در کانال ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان، قیمت پروفیل در محدوده کیلویی ۴۰ هزار تومان و قیمت نبشی و ناودانی تا حدود ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

تا حایی که در معاملات دیروز بازار آهن، نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۷۰ الی ۵۵۰ هزار تومان و در کارخانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

در معاملات امروز هم برخلاف میلگرد که تعداد کمی افزایش قیمت در برخی شرکت ها مشاهده شده و تعدادی نیز کاهش قیمت داشتند اما قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه‌ای با افزایش همراه بود، طوریکه قیمت اعلامی تیرآهن شاخه‌ای ذوب‌آهن اصفهان، ۲۰ الی ۳۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۵۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۱۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۹۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۴۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۳۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۷۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۴۷۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۷۳۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۵۵۰۰۰۰  تومان

اما در بخش کیلویی تیرآهن، قیمت اعلامی تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان، مبلغ ۲۰۰ الی ۹۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته دارد که به شرح زیر است:
 - بارگیری از کارخانه

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۳۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۳۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۱۷۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۹۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۲۹۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =