کد خبر 4156
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

این مدیر جوان برای کدام مسئولیت فرصت خدمت دارد؟

این مدیر جوان برای کدام مسئولیت فرصت خدمت دارد؟

«پیمان پاک» در حال حاضر همزمان به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار و همچنین رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از تابناک؛ بر کسی پوشیده نیست که در یک سال اخیر، دو وزارت خانه صمت و جهاد کشاورزی با تلاطم های مختلف در حوزه های اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم کرده اند؛ از گرانی افسارگسیخته خودرو تا آشفته بازار گوشت و مرغ و نهاده های دامی. همه این ها نشان از لزوم بهره مندی از نیروهای متخصص در بخش های مختلف در این دو وزارت خانه مهم اقتصادی است.

اما در این میان؛ اتفاق عجیب و قابل تامل، انتصاب یک فرد در دو سمت کلیدی و مهم از وزارتخانه های صمت و کشاورزی است، به گونه ای که چند وقتی است، شاهد نام یک مدیر دولتی همراه با دو مسئولیت مهم در این دو وزارتخانه هستیم؛ این شخصی کسی نیست جز علیرضا پیمان پاک.

علیرضا پیمان پاک اسفندماه سال ۱۴۰۰ با حکم فاطمی امین، وزیر وقت صمت به سمت معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران منصوب شد. جایگاهی مهم که در جنگ اقتصادی علیه کشورمان، ضرورت توسعه و تسهیل صادرات غیرنفتی و افزایش ارزآوری به چرخه اقتصادی کشورمان، بیش از گذشته بوده است.

این مدیر ۴۳ ساله که همواره منتقد سیاست‌های ارزی دولت قبل و رئیس اسبق بانک مرکزی بوده است، در روزهای پایانی سال گذشته، یکباره طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، به سمت قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار منصوب شد. وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: این حکم از سوی «سیدجواد ساداتی‌نژاد» با توجه به نقش ویژه مدیریت بازار و توسعه تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی در حمایت از رشد تولید و پیشرفت همه‌جانبه در بخش کشاورزی صادر شده است.

در این حکم آمده بود؛ تنظیم بازار محصولات کشاورزی، افزایش حجم تجارت خارجی و بهبود تراز تجاری، گسترش زیرساخت‌های حمایت کننده صادرات، تسهیل مقررات و قوانین مرتبط، رفع موانع و مردمی‌سازی تجارت بخش کشاورزی با ایجاد هماهنگی بین معاونت‌های ذیربط و شرکت‌های تابعه و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی کشور مورد انتظار است.

حدود بیست روز بعد نیز دوباره حکم جدیدی برای پیمان پاک صادر شد تا جای پای او در وزارت جهاد کشاورزی محکم تر شود؛ به گونه ای که در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، «علیرضا پیمان پاک» قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار به عنوان «رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی» منصوب شد.

همان طور که از احکام فوق مشخص است، پیمان پاک از سازمان توسعه تجارت، راهی وزارتخانه جهاد کشاورزی شده بود تا بتواند سروسامانی به وضعیت آشفته بازارهایی همچون گوشت و مرغ و تخم مرغ دهد و تنظیم بازار را پیگیری کند؛ اما با گذشت چند روز، یکباره خبری از سایت سازمان توسعه تجارت منتشر شد که بیان داشت، پیمان پاک همچنان رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. 

این خبر عجیب در حالی بود که دو هفته قبل، وی به عنوان رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی منصوب شده بود؛ اتفاقی قابل تامل از این جهت که چرا باید در شرایطی که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تحت فشار شدید قرار دارد و ضرورت کار شبانه روزی و برنامه های دقیق از سوی مسئولان اهمیت بالایی دارد، یک مدیر در دو جایگاه مهم و در دو وزارتخانه سمت داشته باشد؛ آیا فرصت رسیدگی به هر دو بخش را دارد؟ آیا در بدنه دولت مردمی، قحط الرجال است؟ 

این ها نمونه ای از سوالاتی است که برای بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی مطرح بوده و شایسته است تا پیمان پاک در مقام معاون وزیر صمت، نسبت به حکم و جایگاهش به عنوان  قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار توضیح دهد.

در ادامه تصاویر مربوط به اخبار مطرح در این گزارش مشاهده می شود؛ تصاویری که برگرفته از اعلام رسمی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است و تا لحظه انتشار این گزارش، خبری منتشر نشده است که خلاف ادعای مطرح را نشان دهد و در نتیجه علیرضا پیمان پاک، در حال حاضر همزمان به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار  و همچنین رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی مشغول به خدمت و فعالیت است. 

در پایان ناگفته نماند که آبان ۱۴۰۱؛ فاطمی امین وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در حکمی علیرضا پیمان پاک را به دبیری شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز منصوب کرده بود؛ بنابراین به سه عنوان فوق، باید عنوان چهارمی هم اضافه شود!

انتهای پیام/

کد خبر 4156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =