کد خبر 4168
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صمت راهبردهای صنعتی و معدنی داشته باشد

نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی صمت راهبردهای صنعتی و معدنی داشته باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کسی که به عنوان وزیر صمت انتخاب می شود لازم است راهبرد صنعتی تدوین شده را به اجرا بگذارد و یا در حوزه صنعت، معدن و تجارت استراتژی صنعت و راهبردهای حوزه وزارت صمت به ویژه صنایع و معادن را بنویسد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ روح الله عباسپور در گفت‌وگو با فارس باتقوا بودن، پاک دستی، مدیر بودن، ریسک پذیری و شجاعت در مدیریت را از ویژگی‌های عمومی گزینه پیشنهادی وزارت صمت برشمرد و اظهار کرد: گزینه وزیر صمت باید فعالیت های علمی، تحصیلاتی و کارشناسی و تجربه مدیریتی در حوزه وزارت صمت و ستاد را ترجیحا داشته باشد یعنی تلفیقی از علم، عمل و تجربه می تواند مدیر لایق و شایسته ای را در حوزه وزارت صمت بر مسند بنشاند.

وی افزود: کسی که به عنوان وزیر صمت انتخاب می شود لازم است راهبرد صنعتی تدوین شده را به اجرا بگذارد و یا در حوزه صنعت، معدن و تجارت استراتژی صنعت و راهبردهای حوزه وزارت صمت به ویژه صنایع و معادن را بنویسد چرا که در کشور ذخایر و منابع وجود دارد و بسیاری از ظرفیت های معدن مغفول مانده که وزیر صمت باید بتواند راهبردهای معدنی کشور را مشخص و اقدامات جدی انجام دهد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس بر شناسایی قابلیت های حوزه مس و اقدامات جدی در جهت کشف معادن مس و جلوگیری از خام فروشی و لزوم فرآوری این ماده معدنی تاکید و خاطرنشان کرد: فرآوری های مس کمتر از نفت نیست و می توان از آن برای ایجاد ثروت و تولید بهره گرفت.

عباسپور اذعان کرد: وزیر صمت باید ظرفیت های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت را بشناسد و بتواند از این حوزه ها در زمینه ایجاد درآمدها و صادرات غیرنفتی گام مهمی بردارد.

وی ادامه داد: وزیر صمت باید اعتقاد به آمایش سرزمینی داشته باشد و سرمایه گذاری ها و سرمایه های بخش خصوصی و دولتی را در مسیر مناسب و در قالب آمایش سرزمینی هدایت کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وزیر صمت باید تعامل لازم با وزارت خانه های همگن را داشته باشد و در راستای ماموریت اصلی خود یعنی تنظیم بازار که بزرگترین چالش کشور و مایه نگرانی مردم شده گام بزرگی بردارد و قدرت تنظیم بازار را داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه عمده سهام خودروهای سایپا و ایران خودرو متعلق به بخش خصوصی است کسی که وزیر صمت می شود باید انحصار انتخاب مدیریت در حوزه خودروسازی را رها کند و به سهامداران که مجموعه بخش خصوصی هستند اجازه انتخاب مدیرعامل را دهد و به واسطه مدیران لایقی که انتخاب می شوند نسبت به تامین منابع مالی خودروسازی، جلوگیری از سایت های ورشکسته که هزینه های سنگینی بر خودروسازی تحمیل می کنند و نسبت به استقلال مدیریت خودرو سازی که تحت تاثیر فضاهای سیاسی داخلی و خارجی قرار می گیرد،  اقدامات خوبی را انجام دهند.

عباسپور افزود: وزیر صمت باید سعی کند تصمیمات درستی در حوزه خودروسازی اتخاذ کند و نسبت به کاهش قیمت تمام شده خودرو و ارتقاء کیفیت خودرو تصمیم مناسب و جدی  داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد موضوع واردات خودروهای مصرفی در مجلس رای خوبی بیاورد، کیفیت و قیمت را دو چالش اساسی در زمینه خودرو دانست و توضیح داد: دولت باید اجازه واردات خودرو را بدهد. همان قدر که به فکر تولیدکنندگان و اشتغال هستیم جامعه مصرف کنندگان را هم باید در نظر بگیریم تا هزینه های سنگینی بر آنان تحمیل نشود.

این نماینده مجلس اذعان کرد: دولت در واردات خودرو نگران اشتغال است که انشاالله آسیب نمی بیند و دیگر نگرانی دولت خروج ارز است که باید گفت دولت می تواند در واردات ارز ندهد؛ افرادی هستند که ارز، دلار و یورو را در صندوقچه های خود ذخیره و نگهداری می کنند و تحویل دولت و وارد بازار نمی کنند که می توان آنها را به جریان انداخت و با ارزهای موجود در خانه ها واردات خودرو را انجام داد. افرادی که دنبال واردات خودرو هستند ارز دارند و خیلی ضرورت ندارد که دولت به آنها ارز دهد.

پایان پیام/

کد خبر 4168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =