کد خبر 4181
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ با حضور رئیسی افتتاح شد

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ با حضور رئیسی افتتاح شد

پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی یا همان ایران اکسپو ۲۰۲۳ پس از سال ها توقف با هدف افزایش صادرات غیرنفتی از امروز- یکشنبه - در تهران و با حضور رئیس جمهور گشایش یافت. اما محور عمده سخنان آیت الله رئیسی در جمع فعالان اقتصادی داخلی و خارجی این آیین چه بود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ نجمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو, از امروز - یکشنبه ۱۷ اردیبهشت - در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و تاجرانی از کشورهای امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه، چین، آفریقا و آمریکای لاتین و عربستان گشایش یافت و تا ۲۰ اردیبهشت ماه هم ادامه دارد.

اما از ویژگی‌های این نمایشگاه بر مبنای راهبرد دولت سیزدهم افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین و صادرات محور بودن کالاهای غیرنفتی است. موضوع مهمی که رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته همواره بر مسائل تجارت خارجی، صادرات غیرنفتی و دیپلماسی اقتصادی تاکید کرده اند.

به همین منظور وزارت امور خارجه از مهر ماه ۱۴۰۱ در جهت برگزاری این نمایشگاه با برنامه‌ریزی همه نمایندگی ها را در این راستا فعال کرد و در راستای سیاست دولت فعلی برای دستیابی به بازارهای جدید و توسعه مقاصد تجاری این نمایشگاه فرصتی برای عرضه دستاوردهای داخلی است تا توانمندی های تولیدات ایران در یک بسته آماده به جهان عرضه شود.

همچنین به گفته رئیس شورای سیاست گذاریِ نمایشگاه، انعقاد قرارداد برای افزایش یک میلیارد دلاری صادرات کشور از جمله اهداف این نمایشگاه است.

رئیس جمهور هم صبح امروز در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران نکات مهمی را بیان کرد که گزیده ای از مهمترین محور سخنان وی در زیر می‌آید:

- نفس برگزاری این نمایشگاه با حضور ۷۰۰ مجموعه صنعتی، معدنی و صادراتی بیانگر اقدامات دانش بنیانی و تجاری سازی است که می‌تواند زمینه کار تجاری در کشور قرار گیرد

- نخستین گام برای ایجاد روابط بازرگانی با ایران، شناخت توانمندی ایران در عرصه‌های مختلف و تاکید بر صادرات غیرنفتی است

- معرفی دفاتر بازرگانی در کشورهایی که فاقد دفتر به منظور فعال شدن ظرفیت های کشور برای فعالان اقتصادی از اقدامات دولت کنونی است

- پارک‌های علم و فناوری می‌تواند یکی از مکان‌های بازدید تجار و سرمایه گذاران باشد

- تولید کشور را به مذاکرات سیاسی وابسته نمی‌کنیم

- با وجود تحریم‌ها در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی، پتروشیمی، معادن و موارد دیگر، کارهای بزرگی در کشور انجام شده‌ است

- بومی شدن دانش در بسیاری از حوزه ها در کشور به طوری که ایران به نظریه پرداز در این عرصه‌ها تبدیل شده است

- تاکید بر جلوگیری از خام فروشی و کار دانش بنیان برای کمک به تولید بیشتر

- صادرات بیش از ۵۰ میلیارد دلار در دولت سیزدهم در قامت یک رکورد ۴۰ ساله

- ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و صادر می‌شود

- تولیدکنندگان کمیت و کیفیت را ارتقا دهند

انتهای پیام/

کد خبر 4181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =