کد خبر 4199
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
قیمت‌گذاری دستوری چالش صنعت فولاد

عدم‌توازن عرضه و تقاضای فولاد (فروش داخلی و صادرات) و قیمت‌گذاری دستوری در بازار داخلی است. عدم‌تحریک تقاضا می‌تواند تولیدکنندگان را با مشکلات بسیاری در بحث فروش و درآمدزایی مواجه کند. رکود در بازار مسکن از اصلی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند تقاضا را در بازار داخلی کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ علیرضا بختیاری مدیرمسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد با نگاهی به بازار ضمن خیرمقدم به حاضران این جلسه به چالش‌های صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: عدم‌توازن عرضه و تقاضای فولاد (فروش داخلی و صادرات) و قیمت‌گذاری دستوری در بازار داخلی است. عدم‌تحریک تقاضا می‌تواند تولیدکنندگان را با مشکلات بسیاری در بحث فروش و درآمدزایی مواجه کند. رکود در بازار مسکن از اصلی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند تقاضا را در بازار داخلی کاهش دهد. از سوی دیگر، برخی سیاست‌گذاری‌ها باعث شده تا صادرات با چالش‌های زیادی همراه شود، در حالی که صنعت فولاد می‌تواند از نقش‌آفرینان اصلی در ارزآوری غیرنفتی برای کشور باشد.

وی ادامه داد: از دیگر دغدغه های اصلی و دیرینه تولیدکنندگان فولاد، بحث تامین مواد اولیه است. عدم‌توسعه بخش معدن به‌موازات توسعه‌ای که در صنعت فولاد در سال‌های اخیر رخ داد، باعث شد تا این بخش امروز در بحث تامین مواد اولیه با مشکلات بسیاری مواجه شود. این بحران باعث شد فولادی‌ها خود برای توسعه معادن پیشقدم شوند و معادنی را در اختیار بگیرند. البته حوزه سنگ‌آهن نیازمند توسعه بیشتر در بخش اکتشافات است تا بتواند این بحران را پشت سر بگذارد. درواقع باید سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اکتشافات به سمتی برود که فعالان معدنی با توسعه فعالیت‌های خود مواد اولیه موردنیاز فولادی‌ها را تامین کنند. از سوی دیگر، توسعه معادن نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است که باید با حمایت دولت تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر 4199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =