کد خبر 4204
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

ساخت و ساز در تهران دو برابر شد

ساخت و ساز در تهران دو برابر شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور پروانه ساختمانی برای ۴ هزار و۸۰۱ واحد مسکونی در فروردین ماه ۱۴۰۲خبرداد و گفت: صدور پروانه در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا صارمی با مقایسه آمار صدور پروانه فروردین ماه امسال با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گفت: در فروردین ماه امسال، ۶۸۳ مورد پروانه ساختمانی در شهر تهران صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۳ مورد بوده است، بنابراین شاهد رشد حدود ۲۰۰ درصدی صدور پروانه در یک ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. 

وی ادامه داد: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز نیز در فروردین ماه امسال، مجوز ساخت برای حدود ۸۹۴ هزار و ۸۴۵  مترمربع صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۳۳ هزار و ۷۹۴ مترمربع بوده که مقایسه این دو عدد، بیانگر رشد بیش از ۱۰۰ درصدی ساخت و ساز در پایتخت است. 

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از مجموع پروانه‌های صادر شده در یک ماهه ابتدایی امسال،  ۴ هزار ۸۰۱  واحد مسکونی احداث خواهد شد، این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی بوده است. بنابراین ما شاهد رشد چشمگیر تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای جلب رضایت شهروندان، کاهش زمان صدور پروانه را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه اقدامات صورت گرفته، میانگین زمان صدور پروانه از ۱۰۲ روز در فروردین ماه سال گذشته به ۵۴ روز در فروردین ماه امسال کاهش یافت.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، صارمی افزود: مناطق ۲، ۴ و ۷ در صدر جدول بیشترین تعداد صدور پروانه در فروردین ماه امسال قرار گرفتند، همچنین در این بازه زمانی مناطق ۱۲، ۲۱ و ۱۷ کمترین تعداد صدور پروانه را داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 4204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =