کد خبر 4211
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضرورت قیمت‌گذاری صنایع پایه بر مبنای ریال

ضرورت قیمت‌گذاری صنایع پایه بر مبنای ریال

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به منظور ساخت یک میلیون واحد مسکونی با مشکل رو به رو شده است چراکه محصولات ساختمانی همچون سیمان، تیرآهن، شیشه و... افزایش قیمت بسیاری داشته‌اند و نرخ خود را با دلار تنظیم کرده‌اند.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از رسالت؛ علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهاد افزایش 15 درصدی قیمت شیرخام عنوان کرد: امروز اصلی‌ترین مشکل کشور دلاری فروشی محصولات اساسی و پایه نظیر تولیدات کارخانه‌های فولاد و تولیدات پتروشیمی است. متأسفانه به سبب دلاری فروشی تولیدات کارخانه‌های مذکور، گرانی و افزایش قیمت در سایر حوزه‌ها به ویژه بخش‌هایی که از نظارت کمتری برخوردار بودند، اعمال شد.

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم قیمت یک خودرو 200 میلیونی به یک میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است. عدم نظارت و افزایش قیمت محصولات تنها به حوزه خودرو بسنده نمی‌شود بلکه در سایر بخش‌های کشور همچون بخش‌های ساختمانی و ساخت و ساز نیز مشاهده می‌گردد.

علیزاده برمی تصریح کرد: اکنون دولت به منظور ساخت یک میلیون واحد مسکونی با مشکل رو به رو شده است چراکه محصولات ساختمانی همچون سیمان، تیرآهن، شیشه و... افزایش قیمت بسیاری داشته‌اند و نرخ خود را با دلار تنظیم کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه لبنیات کوشش این است که قیمت ریالی حفظ شود و قیمت محصولات بر پایه دلار پیش نرود.

او متذکر شد: عنوان شده تا قیمت شیرخام 15 درصد افزایش پیدا کند. به طور حتم در شرایطی که تمامی بخش‌های کشور دچار افزایش قیمت شده‌اند، افزایش 15 درصدی قیمت شیرخام ناچیز است.

وی یادآور شد: مشکل اساسی این است که درآمد مردم به شکل ریالی است و بسیاری از محصولات بر پایه دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. دولت اگر درصدد حل مشکلات است می بایست اصلی ترین عامل گرانی در کشور که فولاد و پتروشیمی است را به قیمت ریالی بازگرداند.

نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم همچنین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 1402 به کشاورزی و امنیت غذایی مردم توجه ویژه داشتند و دراین راستا نیاز است تا مشکلات این حوزه برطرف گردد و موانع پیش رو برداشته شود.

وی در پایان این گفت وگو بیان داشت: به منظور کنترل قیمت ها ضرورت دارد تا قیمت گذاری صنایع پایه را بر مبنای ریال قرا ر دهیم و حذف دلار را اعمال کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 4211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =