کد خبر 4233
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

علت کاهش قیمت آهن‌آلات چیست؟

علت کاهش قیمت آهن‌آلات چیست؟

قیمت آهن‌آلات از هفته گذشته، روند کاهشی را پیش گرفته است. دلایل کاهش قیمت نیز متفاوت بوده و بعضاً از قوانین عرضه و تقاضا تبعیت نمی‌کند. روند کاهش قیمت آهن‌آلات از که از ابتدای هفته رقم خورد تا پایان هفته نیز ادامه داشت به طوریکه بسیاری از مبادی فروش، قیمت‌ها را با کمی تغییر و گاهی ثابت اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ قیمت آهن‌آلات از هفته گذشته، روند کاهشی را پیش گرفته است. دلایل کاهش قیمت نیز متفاوت بوده و بعضاً از قوانین عرضه و تقاضا تبعیت نمی‌کند. روند کاهش قیمت آهن‌آلات از که از ابتدای هفته رقم خورد تا پایان هفته نیز ادامه داشت به طوریکه بسیاری از مبادی فروش، قیمت‌ها را با کمی تغییر و گاهی ثابت اعلام کردند. این عقبگرد قیمتی در حالی در این بازار رقم خورد که ظرف نیمه دوم سال گذشته، کمبود عرضه زمینه صعود قابل ملاحظه بهای آهن را در بازار داخل فراهم کرده بود.

آنطور که از اوضاع بازار و قیمت‌ها برمی‌آید روز گذشته اغلب مقاطع فولادی کف حمایتی خود را از دست داده و کمی دیگر عقب‌نشینی کرده‌اند که این امر در پی تلاش‌ بازارساز و عرضه‌های مهندسی شده بورس کالا است که به درهم‌ریختن و گیجی بازار منجر شده است.

در همین حال، فعالان بازار معتقدند روند کاهشی قیمت آهن آلات در بازار داخل طولانی نخواهد بود؛ زیرا در فصل تابستان و در مدت یاد شده اوج ساخت و ساز در کشور افزایش تقاضا و رشد نرخ‌ها را به همراه دارد.

یکی از کارشناسان حوزه فولاد و آهن به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: ثابت‌ماندن قیمت دلار از جمله عوامل ثبات قیمت‌ها در بازار داخل است اما این رویه به زودی رویه افزایشی را به خود می‌گیرد و بر اساس نظر کارشناسان، قیمت دلار در بازار آزاد افزایش چشمگیری خواهد گرفت و طبیعتاً قیمت آهن‌آلات نیز بالا می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 4233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =