کد خبر 4241
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

وزیر کار: متنوع‌سازی بازارهای صادراتی در حوزه فولاد

وزیر کار: متنوع‌سازی بازارهای صادراتی در حوزه فولاد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیش‌شرط اصلی رشد اقتصادی را توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی دانست و از تدوین برنامه راهبردی رشد صادرات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ سید صولت مرتضوی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیش‌شرط اصلی رشد اقتصادی را توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی عنوان و اظهار کرد: رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در دولت سیزدهم روند افزایشی و صعودی داشته اما نیازمند تحول اساسی در صادرات غیرنفتی هستیم.

وی گفت: با تشکیل ستاد توسعه صادرات وزارت کار، مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه در این حوزه تدوین برنامه راهبردی توسعه اقتصادی و صادرات، تبادلات هیأت‌های تجاری با کشورهای مختلف و متنوع‌سازی بازارهای صادراتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ظرفیت‌های پتروشیمی، دارویی، معدنی، فولادی، دانش کشاورزی، همکاری‌های دانش‌بنیان و ارسال فناوری و دانش فنی و مهندسی از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در توسعه صادرات شرکت‌های تابعه مدنظر باشد.

مرتضوی یادآور شد: هر یک از سفرهای رئیس‌جمهور با پیوست افزایش همکاری‌های اقتصادی با سایر کشورها همراه بوده است. دولت از همان ابتدا نشان داد که به‌ موازات احیای ظرفیت‌های داخلی، رویکرد خود را در روابط خارجی بر توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی با کشورهای دوست و همسو از شرق تا غرب دنیا با تأکید بر کشورهای همسایه و همچنین حضور پررنگ در پیمان‌های منطقه‌ای تعریف کرده است.

وی به تلاش‌های گسترده دشمنان برای پیشبرد پروژه ایران‌ هراسی در سطح جهان اشاره کرد و افزود: توسعه دو سال اخیر در صادرات با وجود سنگ‌اندازی بدخواهان نظام اسلامی محقق شده است.

وزیر کار بر اهمیت نقش‌آفرینی شرکت‌های تابعه وزارتخانه در تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: ارتقای تولید منجر به افزایش بهره‌وری و کمک به مهار تورّم می‌شود.

به گفته مرتضوی با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای مهم و در قاره پهناور آسیا قرار دارد و دروازه ورود بسیاری از کشورها برای تبادلات است، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی(ایران اکسپو) دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر 4241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =