کد خبر 4242
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

سرپرست وزارت صمت:

نمایشگاه ایران اکسپو نوید اتفاقات مثبت در آینده صادرات ایران

نمایشگاه ایران اکسپو نوید اتفاقات مثبت در آینده صادرات ایران

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه تعاملات‌مان با کشورهای همسایه بسیار خوب است و آنها درخواست کالاهای مختلف ایرانی را دارند، خاطرنشان‌کرد: حضور بیش از ۶۵ کشور دنیا و یک‌هزار و ۲۰۰ تاجر بین‌المللی در نمایشگاه ایران اکسپو، بیانگر توجه کشورهای همسایه و جهان به محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ "سیدمهدی نیازی»" در نشست با انجمن‌های حوزه ماشین‌آلات معدنی، راه‌سازی، کشاورزی و شیلات با بیان اینکه رییس‌جمهوری و دولت توجه ویژه‌ای به حوزه‌های تولیدی و صنعتی دارد، بر اراده بالای دولت برای رفع موانع موجود در حوزه تولید و بسترسازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات در این حوزه تأکید کرد.

وی با بیان اشاره به این موضوع که باید از ظرفیت و توانمندی بالای انجمن‌های مختلف در مباحث کاری وزارتخانه استفاده کرد، افزود: رویکرد و برنامه وزارت صمت، همراهی با برنامه‌های انجمن‌هاست و در سیاست‌گذاری، اجرا، نظارت، حکمرانی و قاعده‌گذاری، نیازمند مشورت و حضور جدی بخش خصوصی و انجمن‌ها هستیم.

همه اتفاقات مثبت در بستر صادرات اتفاق می‌افتد

سرپرست وزارت صمت با تاکید بر توجه ویژه به بحث‌های فناورانه در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات، یادآور شد: راهبرد اساسی ما تولیدات صادراتی است و نگاه‌مان نباید بازار داخلی باشد، زیرا همه اتفاقات مثبت در بستر صادرات اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تعاملات‌مان با کشورهای همسایه بسیار خوب است و آنها درخواست کالاهای مختلف ایرانی را دارند، خاطرنشان‌کرد: حضور بیش از ۶۵ کشور دنیا و یک‌هزار و ۲۰۰ تاجر بین‌المللی در نمایشگاه ایران اکسپو، بیانگر توجه کشورهای همسایه و جهان به محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی است.

این مقام مسوول گفت: در این زمینه حتی پیش‌بینی می‌شود که در این نمایشگاه بیش از ۲ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ایرانی و همتایان خارجی منعقد شود.

نیازی تاکید کرد: دلیل اهمیت و توجه به حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات این است که می‌تواند زمینه ارتقای فناوری، تقویت استقلال ملی، افزایش پایدار صادرات را برای بخش تولید کشور فراهم کند. لذا با توجه به اینکه تولیدات و روابط موجود در این حوزه متفاوت است، ورود و فعالیت بیشتر انجمن‌ها و بخش‌های خصوصی به این حوزه و تدوین قواعد و سیاست‌گذاری متناسب با نیاز این کسب و کارها، با هماهنگی طرفین، می‌تواند نتایج مثبت و موفقیت‌های بیشتری را به‌همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: افزایش ارزآوری، جلوگیری از خروج ارز در قالب واردات ماشین‌آلات و تجهیزات نو و دسته دوم به کشور و جذب دانش‌آموختگان و تحصیل‌کنندگان در این رشته فعالیت مهم و اشتغال‌زایی برای آنها، از دیگر اتفاقات مثبتی است که در صورت هماهنگی وزارت صمت و بخش خصوصی‌ در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات، می‌تواند اتفاق بیافتد.

سرپرست وزارت صمت همچنین به توجه بیشتر به مقوله‌های مهمی از جمله نوآوری، فن‌آوری‌های جدید و مباحث زیست‌بوم‌ها در این حوزه با رفع موانع و مشکلات تاکید کرد و گفت: خدمات پس از فروش موضوع مهم دیگری بوده که نیازمند سیاست‌گذاری بهتر است تا از یکسو حقوق مصرف کننده را برآورده کنده و از سوی دیگر به موضوعات واردات و تولید در این حوزه، نظم بهتری بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر 4242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =