کد خبر 4249
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

آهن‌نیوز از بازار جهانی گزارش می‌دهد:

رقابت روسیه و چین، بازار جهانی فولاد را کاهشی کرد

رقابت روسیه و چین، بازار جهانی فولاد را کاهشی کرد

رقابت شدید روسیه و چین در بازارهای شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا باعث کاهش قیمت فولاد طی روزهای اخیر بوده که در معاملات این روزها مشهود است، این موضوع عامل افت ۶.۳ درصدی قیمت قراضه وارداتی ترکیه شده و قیمت ورق گرم CIS نیز همراه با افت قیمت‌های روس‌ها، کاهش ۵.۶ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس داده‌های منتشره توسط COT، فعالان بازار ارز جهانی در هفته گذشته قراردادهای خرید و فروش ۹ ارز عمده بین‌المللی را به گونه‌ای انجام دادند که دلار بدون تغییر موقعیت با ۱۱.۶- میلیارد دلار موقعیت فروش Short باقی مانده است!

گفتنی است گزارش تعهد معامله گران Commercial traders (COT) یک گزارش هفتگی است که مجموع دارایی‌های شرکت‌کنندگان مختلف در بازار آتی ایالات متحده را نشان می‌دهد.

در مقابل یورو شاهد تداوم ورود سرمایه بوده و تعداد قراردادهای خرید Long پول اروپا در هفته گذشته به ۲۱.۷ میلیارد یورو رسیده که بالاترین سطح ۳۰ ماهه است!

از طرفی رقابت شدید روسیه و چین در بازارهای شرق اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا باعث کاهش قیمت فولاد طی روزهای اخیر بوده که در معاملات امروز مشهود است، این موضوع عامل افت ۶.۳ درصدی قیمت قراضه وارداتی ترکیه شده و قیمت ورق گرم CIS نیز همراه با افت قیمت‌های روس‌ها، کاهش ۵.۶ درصدی دارد. در شرق آسیا، سنگ آهن بعد از جهش ۷ درصد در اواسط هفته، امروز کاهشی بود که مرتبط با کاهش تقاضای فولاد چین طی روزهای اخیر است (کاهش PMI و افزایش مجدد موجودی انبارها).

قیمت‌های جهانی ورق در کف ۶ ماهه بوده و در ادامه سال، وارد روند صعودی می‌شود. بازار ورق گرم فولادی شانگهای این روزها گرم بود و قیمت‌ها تا ۱۷ درصد افزایش داشت. شاخص قیمت ورق گرم فوب چین نیز امروز ۳.۶ درصد افزایش داشت و قیمت‌ها از کف ۶ ماهه جدا شدند.

دلیل رشد قیمت ورق گرم، تاکید دولت چین بر حفظ سطح تولید فولاد این کشور در محدوده ۱ میلیارد تن است که معادل سال گذشته بوده و با هدف استفاده بهینه از ظرفیت فولاد این کشور و تعهد کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای صورت می‌گیرد. به معنی دیگر، اگر تولید فولاد چین در ۳ ماه اول امسال جهش ۶.۱ درصدی داشته، دولت به گونه‌ای عمل می‌کند که تولید فولاد در نیمه دوم سال افت قابل توجه نموده تا نهایتا تراز تولید امسال تغییر نکند! این موضوع بازار را دچار کسری عرضه کرده که خروجی آن، انتظار بهبود قیمت فولاد در نیمه دوم سال است (کاهش عرضه به بازار).

رقابت روسیه و چین، بازار جهانی فولاد را کاهشی کرد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =