کد خبر 4262
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

ارائه تسهیلات و افزایش سرمایه با حمایت ایمیدرو

ارائه تسهیلات و افزایش سرمایه با حمایت ایمیدرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: برای توسعه شرکت‌های فولاد در میانه، می‌توان در قالب ارائه تسهیلات یا افزایش سرمایه اقدام کرد.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری در نشست با نمایندگان میانه در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره شرکت فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه با بیان این مطلب گفت: برای توسعه شرکت های فولاد در میانه، می توان در قالب ارائه تسهیلات یا افزایش سرمایه اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به قیمت انرژی، اجرای واحدهایی با ظرفیت یک میلیون تن صرفه اقتصادی ندارد و مجموعه های فولاد در میانه نیز بر مبنای این قاعده، نیازمند توسعه زنجیره است. ایمیدرو نیز برای تحقق برنامه های توسعه ای این شرکت، حمایت های قانونی را انجام می دهد.

آمادگی ایمیدرو برای آموزش نیروی انسانی طرح های توسعه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مجتمع های فولادی مستقر در میانه با اجرای طرح جدید خروج از تولید تک محصولی، سودده شده است، گفت: برای تامین نیروی انسانی طرح توسعه و فولادسازی، جذب از میان افراد بومی در اولویت باشد. در همین حال ایمیدرو آمادگی تامین مالی برای آموزش فنی نیروی انسانی را دارد. وی ادامه داد: مطالعه برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در این منطقه در حال انجام است. در حوزه اکتشاف نیز 59درخواست برای اکتشاف از سوی ایمیدرو در استان ارائه اما تنها یک پروانه در چند سال گذشته صادر شده و نیاز به رفع چالش های صدور پروانه های اکتشافی در این منطقه است.

رونق فولاد آذربایجان در دوره فعلی

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تشکر از اینکه شرکت فولاد آذربایجان در مدیریت فعلی ایمیدرو، رونق گرفته است، گفت: برای توسعه صنعت فولاد در شهرستان میانه، 36 هکتار زمین خریداری شد. این منطقه، با توجه به وجود معادن، اکنون آماده توسعه زنجیره معدنی است. وی ادامه داد: در حال حاضر، در شرکت فولاد آذربایجان با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم و از ایمیدرو درخواست آموزش و جذب نیروی انسانی را داریم. همچنین خواستار امکان پذیری انجام اقداماتی در زمینه مسوولیت اجتماعی از سوی این شرکت هستیم.

درخواست افزایش اختیارات به اعضای هیات مدیره شرکت ها

سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس در این نشست بیان کرد: با توجه به توسعه نیافتگی این منطقه، اختیارات موردنیاز به اعضای شرکت های فولاد آذربایجان و فولاد میانه، برای اجرای طرح های توسعه ای و رفع کمبودها و عقب ماندگی ها داده شود.

در این نشست، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت فولاد ایران، میکائیل عظیمی، مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان، هادی غلامزاده، مدیر مجتمع فولاد میانه و نیز اعضای هیات مدیره این شرکت ها حضور داشتند و به ارائه چالش ها و برنامه های توسعه ای پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 4262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =