کد خبر 4294
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

بازار میلگرد در روسیه کساد شد

بازار میلگرد در روسیه کساد شد

قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه به دنبال افت فعالیت ساخت و ساز در این کشور کاهش یافت، ضمن اینکه قیمت ورق تخت در بازار بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه به دنبال افت فعالیت ساخت و ساز در این کشور کاهش یافت، ضمن اینکه قیمت ورق تخت در بازار بدون تغییر باقی ماند.
ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت میلگرد داخلی، به روش معاملاتی سی پی تی مسکو با احتساب ۲۰ درصد ارزش افزوده ۵۵ تا ۵۶ هزار روبل به ازای هر تن (۷۰۸ تا۷۲۱ دلار) بود. این محصول در تاریخ ۲ می با همین قیمت معامله می‌شد.
در همین حال، قیمت‌ها در بازارهای ثانویه (قطعات کوچکتر) ۵۴ تا ۵۶ هزار روبل گزارش شد. یکی از تاجران با اشاره به کاهش قیمت‌ها، گفت: سازندگان میلگرد، خرید مواد اولیه را به دنبال تقاضای ضعیف در صنعت ساخت و ساز متوقف کردند.
شرکت «سیورستال»، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد روسیه با اشاره به تعاملات منفی در صنعت ساخت و ساز، تصریح کرد: مصرف فولاد داخلی روسیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به طور کلی ۳ درصد کاهش یافته است.
براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم داخلی، به روش معاملاتی سی پی تی مسکو، روسیه با احتساب ارزش افزوده ۶۵ تا ۶۶ هزار روبل به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی در مقایسه با تاریخ ۱۷ آوریل بدون تغییر باقی ماند.
به گفته رسانه‌های محلی، قبل از تعطیلات اوایل ماه می قیمت دلار آمریکا در برابر روبل روسیه تقویت شده بود. البته در روز ۱۱ می ۱ دلار معادل ۷۶٫۸ روبل بود.
همچنبن شاخص قیمت کویل ورق سرد داخلی، به روش معاملاتی سی پی تی مسکو، روسیه با احتساب ارزش افزوده ۷۳ هزار و ۵۰۰ روبل به ازای هر تن اعلام شد که این نرخ نسبت به قبل، بدون تغییر بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =