کد خبر 4366
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

نرخ طلا و ارز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی

نرخ طلا و ارز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی

روند کاهش در نرخ دلار امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرده طوریکه شروع معاملات دلار با نرخ ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار رسمی بوده هم اکنون در بازار آزاد به نرخ ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. اما در نرخ طلا و سکه، بازار در نخستین روز هفته شاهد روند صعودی قیمت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روز پنجشنبه دلار تهران پایین‌ترین قیمت معاملاتی خود در یک ماه گذشته را تجربه کرد. اخبار مثبت دیپلماتیک، ثبت نام خودرو و بلوکه کردن بخش قابل توجهی از نقدینگی در این بخش و افزایش توجه‌ها به بازار سرمایه از مهمترین عواملی است که باعث کاهش قیمت دلار در هفته گذشته شده است. این روند کاهش در نرخ دلار امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز ادامه پیدا کرده طوریکه شروع معاملات دلار با نرخ ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار رسمی بوده هم اکنون در بازار آزاد به نرخ ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد که زمزمه‌هایی از ورد به کانال ۵۰ تومان نیز در بازار موجود است.

در مرکز مبادله ارز و طلا نیز امرو قیمت دلار اسکناس ۴۲,۳۵۲ تومان و قیمت دلار حواله ۳۸,۵۰۲ تومان اعلام شده است.

همچنین قیمت دلار در صرافی ملی برای خرید ۴۱ هزار و ۹۲۹ تومان و برای فروش ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان اعلام شده است.

همچنین در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با کاهش نسبت به روز کاری قبل معادل ۴۵ هزار و ۸۱۹ تومان، و نرخ حواله یورو ۴۱ هزار و ۶۵۴ تومان اعلام شده است.

هممین‌طور نرخ اسکناس درهم دراین مرکز نیز بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۵۳۲ تومان و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان اعلام شده است.

در بازار طلا و سکه نیز بازار در نخستین روز هفته شاهد روند صعودی قیمت‌ها است. قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.

همچنین قیمت سکه نیز در بازار بالا رفت و به ۳۰ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است. 

این در حالی است که سکه رفاه از سقف اخیر خود بیش از ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است و در ابتدای کانال ۳۰ میلیون تومانی قرار دارد. حمایت روانی ۳۰ میلیون تومانی می‌تواند در روز جاری مانع از کاهش قیمت سکه رفاه و سقوط آن به کانال ۲۹ میلیون تومانی شود ولی در صورتی که سکه بخواهد با اهرم کاهش دلار به مسیر نزولی خود ادامه دهد، حمایت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ تا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حمایت پیش روی سکه است که پس از آن حمایت ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اهمیت دارد.

در صورت برگشت سکه رفاه به ترتیب مقاومت قیمتی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۳۱ میلیون تومان و ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اهمیت پیدا می‌کنند.

نرخ طلا و ارز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =