کد خبر 4370
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

جو آرام بازار آهن با ثبت قیمت تیرآهن

جو آرام بازار آهن با ثبت قیمت تیرآهن

این روزها بنا بر گزارش‌های بررسی نوسانات محصولات فولادی در پایان هفته گذشته، روند بازار آرام بود که یکی از علل آن روند ثابت نرخ دلار اعلام شد طوری که نرخ اکثر مقاطع فولادی و همچنین ️نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر و با کاهش همراه است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بنا به گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد تولید در سال جاری از گندله گرفته به بعد روند صعودی داشته در حالی که مصرف پایین آمده است. ظاهرا دولت در حال سیاست‌گذاری برای انبار کردن موجودی کالاست چرا که از دو جنبه تحت فشار است.

جنبه اول که از اول خرداد پیش‌بینی می‌شود و بسیار جدی است مساله قطعی برق می‌باشد. عدم تغییر ساعت و جلو نکشیدن ساعت‌ها باعث شده تا افزایش مصرف برق ۵ هزار مگاوات افزایش یابد و همین دلیل دولت ساعت کار ادارات را از ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر قرار داده که عملا باعث رکود و بیکاری است. جنبه دوم مساله کسری بودجه است. برای جبران کسری بودجه صحبت در مورد افزایش نرخ‌های برق و مهم‌تر از آن گاز که احتمالا دو برابر خواهد شد بسیار جدی است، این مطلب هم روی حجم تولید و هم قیمت تمام شده تاثیر سریع و جدی خواهد گذاشت. بحث دیگری که برای جبران کسری بودجه به آن اندیشیده می‌شود مساله نرخ دلار ۲۸۵۰۰ تومانی است که مخالفت‌های جدی با آن صورت می‌پذیرد چرا که اصرار روی این نرخ باعث کاهش صادرات خواهد شد و همین امر در ماه‌های بعد باعث بالا رفتن قیمت ارز می‌گردد.

آمار تجارت خارجی در فروردین ماه نشان می‌دهد که حجم تجارت خارجی ایران ۱۳ درصد کاهش داشته است. در نتیجه تولید و به دنبال آن صادرات در ماه‌های بعد افت خواهد کرد. در هر حال به نظر می‌رسد که دولت سیاست کنترل قیمت برای انبارسازی کالاها را دنبال می‌کند حال تا کجا می‌تواند کسری بودجه را تحمل کند مطلبی است که باید منتظر ماند و دید.    

به هر حال این روزها بنا بر گزارش‌های بررسی نوسانات محصولات فولادی در پایان هفته گذشته، روند بازار آرام بود که یکی از علل آن روند ثابت نرخ دلار اعلام شد؛ مضاف بر این برخی محدودیت‌های تنظیم بازاری مواجه است که بی‌تأثیر بر روند جاری بازار آهن نیست طوری که در بازار آهن در روز نیمه تعطیل پنجشنبه نرخ اکثر مقاطع فولادی و همچنین ️نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.

امروز نیز طبق گزارشها از بازار آهن نرخ تیرآهن اعلامی از اغلب مبادی فروش بدون تغییر قیمت یا با کاهش همراه بود طوریکه تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌فروشی به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی داشته و به شرح زیر است.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۹۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۰۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۷۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۷۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۵۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۹۰۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۲۴۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۵۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۱۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۰۵۰۰۰۰  تومان


همچنین در بخش کیلوفروشی این محصول در شرکت ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه هم نرخ اعلامی آهن ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش داشته و لیست قیمت آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۱۷۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۱۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۲۹۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۱۲۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۲۹۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۸۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۵۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =