کد خبر 4383
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

بزرگ‌ترین قرارداد نمایشگاه نفت به فولاد اکسین رسید

بزرگ‌ترین قرارداد نمایشگاه نفت به فولاد اکسین رسید

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین قرارداد فروش ۵۰۰ هزار تن ورق API را برای شرکت ملی گاز ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرد و ارزش آن حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که در طول نمایشگاه نفت بالاترین قراردادی است که از نظر عددی به امضا رسیده است. این قرار داد طی سه سال خواهد بود و می‌توانیم تمام مشتریان خود را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش آهن‌نیوز؛ علی محمدی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در گفتگویی با اشاره به این مجموعه اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از بزرگ‌ترین ‌تأمین‌کنندگان ورق‌های API یعنی مخصوص شرکت‌های نفت و گاز است. به همین دلیل در نمایشگاه نفت حضور پررنگی داشته است. در این نمایشگاه نیز با استقبال خوبی همراه بودیم و نمایندگان شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه بازدیدهای خوبی داشتند. فولاد اکسین نیز در این نمایشگاه جلسات خوبی داشت و توانست تفاهم نامه‌هایی را با شرکت‌های بزرگ منعقد کند.

وی با اشاره به پروژه‌های این مجموعه ادامه داد: با کمک سهامداران محترم شرکت فولاد اکسین، پروژه بزرگ فولادسازی این مجموعه که تامین اسلب‌های مورد نیاز خودش بود را به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن همزمان با سفر رییس جمهوری به اهواز و با حضور وزیر کار آغاز و کلنگ آن به زمین خورد. همچنین پروژه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی آهن اسفنجی است که در بازه زمانی ۳ سال به بهره برداری می‌رسد. حدود ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در این پروژه پیش بینی شده است.

محمدی تصریح کرد: پروژه توسعه‌ای دیگر که در مرحله اقدامات کارشناسی قرار دارد، طرح تولید مخازن LPG در رامهرمز است. برای مخازن ال پی جی اشتغالزایی برای ۱۲۰۰ نفر ایجاد می شود. این طرح هم در بازه زمانی دو ساله به بهره برداری می‌رسد. پروژه فولادسازی ما نیز حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود ۷ هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم به همراه دارد.

وی همچنین درباره تامین مواد اولیه اضافه کرد: تامین مواد اولیه شرکت فولاد اکسین با بیشتر شرکت‌های فولادی است. فولاد مبارکه نیز ارتباط خوبی با فولاد اکسین دارد و خوشبختانه تا به اینجا مشکلی در زمینه تامین مواد اولیه نداشتیم.

محمدی با اشاره به کمبود برق نیز اظهار کرد: تلاش بر این بوده به کمک سایر شرکت‌های فولاد و هماهنگی وزارت صمت و نیرو، بحث تعمیرات را در دوره‌ای که با قطعی برق همراه هستیم انجام شود تا کمترین مشکل را شاهد باشیم. اما در مورد گاز برنامه ریزی کردیم مخازنی را برای ذخیره سازی گاز با استفاده از ورق‌های خودمان انجام شود. اگر این کار محقق شود کار ویژه‌ای در کشور خواهد بود و ما می‌توانیم از سال آینده این کار را برای شرکت‌های معدنی و فولادی و صنعتی انجام دهیم تا این محدودیت‌های انرژی کمترین خسارت را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: فولاد اکسین قرارداد فروش ۵۰۰ هزار تن ورق API را برای شرکت ملی گاز ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرد و ارزش آن حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که در طول نمایشگاه نفت بالاترین قراردادی است که از نظر عددی به امضا رسیده است. این قرار داد طی سه سال خواهد بود و می‌توانیم تمام مشتریان خود را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

محمدی درباره میزان تولید بیان کرد: برنامه ریزی‌های ما به صورتی است که سقف ۷۰۰ هزار تن ورق تولید شود.

مدیرعامل فولاد اکسین تصریح کرد: سعی می‌کنیم با بهره برداری از پروژه فولادسازی، اگر اسلب‌های مورد نیاز را تامین کنیم، فولاد اکسین بتواند به ظرفیت اسمی خود یک میلیون و ۵۰ هزار تن دست یافته و تمام نیاز ورق داخل کشور را تامین بلکه در جایگاه بزرگ ترین صادرکننده کشور هم قرار بگیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم فولاد اکسین خوزستان نیز به یک شرکت بورسی تبدیل شود و پیگیر این موضوع هستیم.

منبع: می‌متالز

انتهای پیام/

کد خبر 4383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =