کد خبر 439
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

اشتغال‌زایی پنج‌هزارنفری در ذوب‌آهن پاسارگاد

اشتغال‌زایی پنج‌هزارنفری در ذوب‌آهن پاسارگاد

مدیر تولید ذوب‌آهن پاسارگاد ضمن اشاره به اشتغال‌زایی پنج‌هزارنفری در این مجتمع، گفت: واحد تولید و تغلیظ کنسانتره تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدحسین ثقفی، مدیر تولید مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد در حاشیه‌ بازدید رئیس سازمان توسعه تجارت از این کارخانه گفت: چرخه فولاد از سنگ‌آهن تا شمش در سه پروژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌میلیون تن صادرات از این مجتمع صورت گرفته است‌، افزود: با اعمال آخرین تغییرات تکنولوژیک قادر به شارژ گرم آهن‌اسفنجی به کوره ذوب شدیم که از این طریق علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی برق و گاز، بیشترین افزایش سرعت ذوب‌گیری را در کارنامه مجتمع به ثبت رساندیم.

ثقفی افزود: واحد آهک‌سازی با ظرفیت سالانه 70 هزار تن و نیز واحد گندله‌سازی مجتمع با ظرفیت سالانه 3.4 میلیون تن از اواسط سال 1399 وارد مدار تولید شده است واحد تولید و تغلیظ کنسانتره سنگ‌آهن در دست اجرا است که تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد صنایع پایین‌دستی در کنار مجتمع ذوب‌آهن گفت: در حال حاضر 2500‌ نفر نیروی پیمانکار و درمجموع 5 هزار نفر در مجتمع صنعتی ذوب‌آهن پاسارگاد مشغول به کار هستند و با ایجاد صنایع پایین‌دستی اشتغال‌زایی چندین برابر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =