کد خبر 4390
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

نوسان قیمت میلگرد در بازار آهن

نوسان قیمت میلگرد در بازار آهن

از صبح امروز در نرخ‌های اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود در مواردی نیز کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان دیده شد اما تعداد کمی از جمله میلگرد کاوه اروند با ۳۰۰ تومان افزایش نرخ میلگرد سایز ۱۴ و ۱۶ را ۲۵ هزار ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار پس از صعو به کانال ۵۲ هزار تومان، در نهایت تا ساعت ۱۵ مجدد به قیمت ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. در بازار آهن نیز قیمت محصولات فولادی در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد. تعداد محدودی از مبادی فروش نیز کاهش یا افزایش قیمت اعلام کردند. دیروز نیز طبق گزارش‌های واصله ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه بدون تغییر بوده و یا در برخی موارد مانند نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه ۱۰۰ تومان کاهش به دنبال داشت.

از صبح امروز نیز در نرخ‌های اعلامی از اکثر مبادی فروش بیشتر نرخ‌ها بدون تغییر بود در مواردی نیز کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان دیده شد اما تعداد کمی از جمله میلگرد کاوه اروند با ۳۰۰ تومان افزایش نرخ میلگرد سایز ۱۴ و ۱۶ را ۲۵ هزار ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام کرد. در این میان نرخ اعلامی برای میلگرد در ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان ۱۰۰ الی ۴۵۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که لیست قیمتی آن به شرح زیر است.

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۲۹۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۷۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۷۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان      
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۷۰۵۰   تومان   

در بازار داخلی اطلاعیه سهمیه برق صنایع فولاد و سیمان در سه سناریوی پیشنهادی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور از جمبه محرک بازار در روزهای آینده خواهد بود.

شرکت توانیر با تعریف کردن سه بازه زمانی و صرفه‌جویی به میزان ۳۰ تا ۹۰ درصد به‌دنبال اعمال محدودیت برق برای صنایع است. بازه زمانی اول از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور و کاهش ۳۰‌ درصدی بار را تعریف کرده و در بازه دوم اول تیر تا ۳۱ مرداد با کاهش ۶۰ درصدی و در بازه سوم ۲۴ تیر تا ۲۴ مرداد کاهش ۹۰‌ درصدی بار را ارائه کرده است.

این بازه سوم را می‌توان خاموشی صنعت عنوان کرد، البته وزارت نیرو به صنایع پیشنهاد داده بود در این بازه زمانی نسبت به تعمیر و اورهال کردن واحدهای صنعتی خود اقدام کنند.

با این پیشنهاد می‌توان در ماه‌های دیگر سال نسبت به افزایش تولید اقدام کرد اما باید در نظر داشت روند کاهش تولید برق می‌تواند به صنعت ضربه وارد کند. برخی کارشناسان صنعت فولاد معتقدند این اقدام زیان حداقل ۲ میلیارد دلاری به صنعت فولاد می‌زند.

کد خبر 4390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =