کد خبر 4407
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

در همایش نکوداشت روز ملی معدن مطرح شد:

رشد ۱۲ درصدی برای حوزه معدن با شرایط حال حاضر کشور امکان‌پذیر نیست

رشد ۱۲ درصدی برای حوزه معدن با شرایط حال حاضر کشور امکان‌پذیر نیست

ابراهیم جمیلی در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق، با اشاره به برنامه دولت برای رشد ۱۱/۷ درصدی بخش معدن بیان کرد: سال گذشته یکی از واحدهای تولیدی این بخش حدود ۲۵ درصد افت تولید به علت قطعی گاز و برق داشته است. اگر قرار بر رشد ۱۲ درصدی است باید برنامه مدون و راهبردی برای معدن داشته باشیم. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان همایش نکوداشت روز ملی معدن که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق با حضور علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن، محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران؛ ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معدن؛ محمد مسعود سمیعی نژاد، فعال بخش معدن و بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران هر کدام از فعالین بخش معدن به تشریح نگاه و راهکار خود در تبیین این مهم پرداختند که در ادامه شرح داده شده است. 

در ابتدای جلسه بهرامن به عنوان مدیر پنل ضمن تاکید بر اینکه بخش معدن کشور نیاز به استقلال دارد بیان کرد: باید بخش معدنی در کنار صنایع دیگر و در ارتباط با هم دیده شود.

جمیلی در این پنل به عنوان نماینده بخش خصوصی، با اشاره به برنامه دولت که برای بخش معدن رشد ۱۱/۷ درصدی را پیش‌بینی کرده بیان کرد: این درصد رشد بر چه اساسی برنامه‌ریزی شده است؟ سال گذشته یکی از واحدهای تولیدی این بخش حدود ۲۵ درصد افت تولید به علت قطعی گاز و برق داشته است. اگر قرار بر رشد ۱۲ درصدی است باید برنامه مدون و راهبردی برای معدن داشته باشیم. 

وی ضمن تاکید بر همکاری و همدلی بخش خصوصی و دولتی در حوزه معدن برای تحقق رشد ۱۲ درصدی، گفت: این حوزه در حال حاضر به نیروی متخصص نیاز دارد، بسیاری از نیروها یا جا به جا شده یا در بخش‌های دیگر به کار گرفته می‌شوند. در کنار این مسئله کیفیت محصولات تولیدی مطرح است که با ماشین‌آلات و تجهیزات موجود تولید محصول با کیفیت به این راحتی امکان پذیر نیست.

جمیلی یکی دیگر از برنامه‌ها برای رسیدن به رشد ۱۲ درصدی را هوشمندسازی معدن دانسته و بیان کرد: برای این مهم نیاز به همکاری دولت، مجلس و خود فعالان این حوزه است.

به گفته این فعال بخش معدن بدون هوشمندسازی در حوزه معدن، توسعه فناوری و مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نیست. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =