کد خبر 4420
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

در همایش نکوداشت روز ملی معدن مطرح شد:

لزوم تبدیل طرح‌های جامع به بسته‌های سیاست‌گذاری

لزوم تبدیل طرح‌های جامع به بسته‌های سیاست‌گذاری

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در پنل تخصصی نظام حکمرانی بخش معدن در سال ۱۴۰۲ گفت: در حوزه معدن، در تمامی حوزه‌های فلزات اساسی طرح‌های جامع با همکاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ تدوین و به روز هستند اما این طرح‌ها باید به صورت بسته‌های سیاستگذاری درآمده و در اختیار بخش قانون‌گذاری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، روز گذشته همزمان با روز ملی معدن همایش نکوداشت این روز به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. در جریان این همایش پنل تخصصی با عنوان نظام حکمرانی بخش معدن در سال ۱۴۰۲ با حضور رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت؛ ابراهیم میران زاده، معاون فنی دادستانی دیوان محاسبات کشور؛ حسام مقدم علی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران برگزار شد. 

در این پنل که به مدیریت محتشمی‌پور پیش رفت هر کدام از افراد به تشریح و توضیح کم وکیف مطالبات معدن‌کاران و خود بخش نظارتی در حوزه معدن پرداختند.

حسام مقدم علی معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) در این پنل ضمن ابراز امیدواری از قرارگرفتن معدن در جایگاه واقعی در توسعه اقتصاد کشور گفت: فعالیت معدن‌کاری از قدیمی‌ترین فعالیت اقتصادی در ایران بوده و اولین بخشی است که قانون مستقل خود را داشته فلذا اهتمام به آن از گذشته تا به امروز در ایران بوده است اما سیاست‌گذاری متوازن در سرمایه‌گذاری حوزه معادن امری است که تاکنون مغفول مانده است.

مقدم علی با اشاره به این که در حال حاضر در این حوزه نیروی انسانی کارآمد و پتانسیل وجود ذخایر معدنی کافی وجود دارد بیان کرد: اما باید این ظرفیت‌های بالقوه به صورت بالفعل درآید.

معاون توسعه طرح های معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: راه جذب سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه معادن این است که مدل‌های مشارکت خصوصی در سرمایه گذاری معادن را باز بینی کنیم. 

وی تاکید کرد: می‌بایست به سمت سرمایه‌گذاری‌های مشترک دولتی و خصوصی به گونه‌ای که وزنه به سمت ریسک‌پذیری بیشتر دولت باشد، حرکت کنیم تا زمینه تشویق بخش خصوصی فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول در حوزه معدن، در تمامی حوزه‌های فلزات اساسی طرح‌های جامع با همکاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ تدوین شده و به روز هستند اما این طرح‌ها باید به صورت بسته‌های سیاستگذاری درآمده و در اختیار بخش قانون‌گذاری قرار گیرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =