کد خبر 444
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

در سومین روز از عملیات نجات؛

آخرین وضعیت امدادرسانی در معدن ارزوئیه

آخرین وضعیت امدادرسانی در معدن ارزوئیه

در سومین روز از حادثه معدن کروم چیل‌آباد در ارزوئیه عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد و تاکنون دو نفر نجات یافته و عملیات برای یافتن سومین مفقودی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، معدن کروم چیل‌آباد در شهرستان ارزوئیه‌ استان هرمزگان در ساعت حدود 13 پنجشنبه 30 تیرماه دچار حادثه شد و اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که این حادثه تلفات جانی ندارد اما به‌مرور ابعاد تازه‌ای از این حادثه‌ی هولناک آشکار شد.

ماجرا از این قرار بود که با ریزش این معدن روباز، ستاد بحران تشکیل و با بررسی میدانی مشخص شد که دو کارگر در مسیر تونل معدن محبوس شده‌اند که در این راستا نیاز به خودروهای سنگین آواربرداری و البته انجام عملیات مهندسی برای جلوگیری از ریزش بیشتر بود.

رضا اسماعیل‌کاخ، فرماندار ارزوئیه با حضور در محل این حادثه و در جمع خبرنگاران بیان داشت: دلیل ریزش معدن هنوز مشخص نشده است اما احتمال می‌رود که عدم رعایت نکات ایمنی باعث ریزش تونل شده باشد.

اندکی بعد نیز «محمد امیرخانی» معاون امداد و نجات هلال‌احمر کرمان در جمع خبرنگاران حضور یافت و آمار فرماندار را زیر سؤال برد و گفت: سه نفر در معدن روباز کرومیت چیل‌آباد با یک دستگاه بیل مکانیکی و پیکور مشغول فعالیت معدنی بودند که دیواره معدن ریزش کرد و محبوس شدند.

وی با اشاره به این‌که امدادگران با انجام اقدامات لازم موفق شدند یکی از سه مصدوم حادثه را از زیر آوار رهاسازی کنند، اضافه کرد: شدت ریزش کوه و صعب‌العبور بودن منطقه، کار را برای امدادرسانی دشوار کرده است.

اما انگار همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده بود که عملیات در کندترین حالت خود ادامه یابد به‌نحوی‌که رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در ساعات ابتدایی سومین روز از عملیات نجات این کارگران ضمن اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته، اظهار داشت: شرایط جوی ناپایدار، بارندگی‌های شدید فصلی، گرمای طاقت‌فرسای ۴۷ درجه سانتی‌گراد و ریزش‌های مکرر دیواره‌های معدن متأسفانه عملیات جستجو را دشوار کرده است.

اما دقایقی پیش فلاح خبری تلخ را مخابره کرد و گفت: پیکر بی‌جان یکی از دو مفقود حادثه ریزش معدن کروم این جمعیت پیدا شد و در تلاشیم تا دومین مفقود را نیز بیابیم.

وی اضافه کرد: همچنان افزود: ۲۷ نیرو در قالب ۶ تیم تخصصی آوار، زنده‌یاب، واکنش سریع و پشتیبان در این عملیات حضور دارند.

گفتنی است ارزوئیه در فاصله ۲۷۱ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =