کد خبر 4443
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

خبرهای خوب از خروجی جلسه وزیر نیرو با صنایع بزرگ انرژی‌بر

خبرهای خوب از خروجی جلسه وزیر نیرو با صنایع بزرگ انرژی‌بر

جلسه وزیر نیرو با صنایع بزرگ انرژی بر روز گذشته برگزار شد و در آن، نحوه مدیریت مصرف برق تابستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، جلسه وزیر نیرو با صنایع بزرگ انرژی بر روز گذشته برگزار شد و در آن، نحوه مدیریت مصرف برق تابستان مورد بررسی قرار گرفت که موارد مشروحه در زیر به عنوان خروجی این جلسه مطرح شد.
یکی از موارد مهم مورد تایید در این جلسه که خبر خوبی نیز برای صنایع محسوب می‌شود، بهره‌برداری از دو واحد نیروگاه فولاد مبارکه است که در تیرماه و مردادماه امسال صورت می‌گیرد. دو نیروگاه دیگر صنعت شامل آلومینیوم المهدی متعلق به مپنا و نیروگاه لامرد متعلق به مجموعه غدیر (آلومینیوم جنوب) نیز در مسیر پیشرفت مطلوب قرار دارد.
طبق آمار ارائه شده در این جلسه مشخص شد صرفه جویی برق خانواده‌ها در سال گذشته 4 درصد بوده و دولت در صدد صرفه جویی دو هزار مگاواتی توان مصرفی این حوزه از طریق افزایش 4 برابری مشوق‌های صرفه جویی است که قرار است برق صرفه جویی شده از 2 هفته دیگر در بورس انرژی  در قالب 3 نماد "بار پایه" "کم باری" و "اوج بار" عرضه و به صنایع بزرگ با قیمت رقابتی تحویل شود.

طبق برنامه ارائه شده وزارت نیرو قرار بر این شد که محدودیت برق شهرک‌های صنعتی شامل نصف روز در هر هفته شده و در مابقی روزها، محدودیتی اعمال نخواهد شد.
در نهایت شرکت‌ها در حال مذاکره با واحدهای برق منطقه‌ای به منظور تنظیم و توافق در خصوص نحوه مدیریت مصرف تابستانه هستند. سه گزینه توسط وزارت نیرو پیشنهاد شده و نتیجه نهایی پس از تلفیق، اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 4443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =