کد خبر 4463
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

بازار بی رمق فولاد در عرصه جهانی

بازار بی رمق فولاد در عرصه جهانی

ضعف تقاضا، شبهات اقتصاد جهانی، افزایش نرخ بهره در سراسر جهان و اقدامات ضدتورمی قیمت‌های جهانی فولاد را نزولی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ضعف تقاضا و شبهات اقتصاد جهانی موجب شد تا بهای محصولات زنجیره فولاد در معاملات بازار فیوچرز چین مجدداً با افت قابل توجهی همراه شود.

بهای میلگرد در بازار فیوچرز چین به حوالی ۵۰۵ دلار/تن رسید و حمایت مهم ۵۲۰ دلاری را از دست داد. این موضوع باعث شد تا قیمت مواد اولیه به شدت در بازار چین افت پیدا کنند که حمایت هزینه تولید از قیمت محصولات فولادی را خواهد شکست. احتمال میرود در ادامه ماه می روند کاهشی بر بازار فولاد چین حکمفرما باشد.

به طور کلی تا امروز قیمت‌های جهانی فولاد در ماه می‌اصلاح منفی داشته چراکه افزایش نرخ بهره در سراسر جهان و اقدامات ضدتورمی بر تقاضا تأثیر منفی گذاشته است. آمار اقتصادی ماه آوریل چین باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در مورد چشم انداز تقاضا در کوتاه مدت شده است.

در ۲۴ ماه می صنعت فولاد در فشار عجیب کاهش تقاضا و تنش‌های بین‌المللی با افت سه درصدی فیوچرز و کاهش قیمت هتی در بازار فیزیکی روبرو شد.
شمش داخلی به عدد ۳۳۰۰ یوان در تن رسید و بیشتر تولیدکنندگان بویژه در تانگشان در محدوده زیان به سر می‌برند.

قیمت ورق گرم نیز در این بین نزولی بوده، زیرا کشورهای صادرکننده اصلی به ویژه چین و هند شاهد کاهش شدید قیمت‌ها به میزان ۷۵ تا ۸۰ دلار در هر تن بودند. قیمت ورق گرم صادراتی چین در ماه می ۱۲ درصد کاهش یافته و از حدود ۶۵۶ دلار در هر تن در ماه آوریل به حدود ۵۸۰ دلار در هر تن فوب رسیده است.
در مجموع در بازار جهانی فولاد، شرایط بی رمق و روند نزولی حکمفرماست.

انتهای خبر/ف

کد خبر 4463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =