کد خبر 4495
۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

ماجرای دریافت مدال‌های پولی و عکس یادگاری با مسئولان دولتی

ماجرای دریافت مدال‌های پولی و  عکس یادگاری با مسئولان دولتی

قیمت‌ هر یک از تعرفه‌ها نیز متفاوت است. مثلاً چنانچه مدیرعامل فقط قصد حضور بدون هیچ تشریفاتی دارد باید تعرفه معمولی را که البته آن تعرفه در زمان خودش چیزی حدود 20 میلیون تومان بود را انتخاب کند و اما اگر قرار باشد مدیرعامل در صندلی ردیف اول تکیه بزند باید حدوداً 50 میلیون تومان از بیت‌المال هزینه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ سال‌هاست بازی جدیدی میان بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی راه افتاده است که مدیران آنها برای رزومه‌سازی و افتخارآفرینی به جای تکیه بر تولید و دانش فنی به دریافت نشان و سیمرغ‌های پولی روی آورده‌اند. نگارنده با توجه به سابقه حضور در مسئولیت روابط عمومی یکی از مجموعه‌های بزرگ نیمه‌دولتی شاهد آن بودم که به طور متوسط در یک هفته، دو یا سه مرتبه از مراکز و مجموعه‌های مختلف تماس می‌گرفتند و مدیرعامل را برای حضور در این همایش دعوت می‌کردند.

جالب است که قیمت‌ هر یک از تعرفه‌ها نیز متفاوت است. مثلاً چنانچه مدیرعامل فقط قصد حضور بدون هیچ تشریفاتی دارد باید تعرفه معمولی را که البته آن تعرفه در زمان خودش چیزی حدود 20 میلیون تومان بود را انتخاب کند و اما اگر قرار باشد مدیرعامل در صندلی ردیف اول تکیه بزند باید حدوداً 50 میلیون تومان از بیت‌المال هزینه کند. جالب است حتی برای سخنرانی مدیران هم تعرفه تنظیم شده است. به طوریکه اگر "مدیر منتخب پولی" قصد سخنرانی دارد بر اساس زمان مشخص شده باید تعرفه‌ای را انتخاب کند. آنچه اخیراً در اخبار متعدد مشاهده کردم این بود که گویا این رویه به علاوه بر بنگاه‌های اقتصادی عموماً خصولتی به صنایع  دیگر از جمله فولادی هم سرایت کرده است. به طوریکه برخی از مجموعه‌هایی که مشخصاً بر اساس آمار، سال‌هاست حتی زیان‌ده هستند و سرمایه کافی برای اداره امور مجموعه خود را ندارند و هر روز تعدادی از کارگران و کارمندان خود را تعدیل می‌کنند در این همایش‌ها حضور پیدا می‌کنند و سیمرغ بلورین را دریافت می‌کنند و به مدیر روابط عمومی خود نیز دستور می‌دهند این اخبار را در رسانه‌های کشور به طور جامع و کامل کار کنید.

در بسیاری از این همایش‌ها متأسفانه برخی مسئولان دولتی و حاکمیتی نیز با حضورشان به آن اعتبار می‌دهند که این مساله خود قابل بررسی و نقد است. مسئولان دعوت شده به این همایش‌ها، گاهی از عملکرد افراد منتخب بی‌اطلاع‌اند و تنها به حضور در جایگاه و اعطای مدرک پولی و عکس یادگاری با آنها اکتفاء می‌کنند.

برخی از این همایش‌ها و دورهمی‌ها نه‌تنها پشتوانه تحقیقاتی و مطالعاتی ندارد، بلکه عملکرد مجموعه‌های فعالی را که شاید میان آنها قرار گرفته باشند را نیز لکه‌دار و مخدوش می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 4495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =