کد خبر 4517
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

بازار آرام و با ثبات میلگرد در دومین روز هفته

بازار آرام و با ثبات میلگرد در دومین روز هفته

در دومین روز هفته قیمت اعلامی از اکثر مبادی فروش در بازار آهن بدون تغییر یا در برخی با ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش قیمت خصوصاً در زمینه میلگرد که پرچم‌دار محصولات آهنی است، همراه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار داخلی اتفاقاتی که افتاد در دو جنبه کاملا متضاد است به همین دلیل دو دیدگاه در بازار حاکم است. دیدگاه اول معتقد است که قیمت روند صعودی خواهد داشت دلایل این نگاه افزایش قیمت گندله و آهن اسفنجی در بورس و کرایه حمل است. به نظر می‌رسد که دولت سعی دارد به روند صعودی قیمت این کالاها ادامه دهد هر چند که گندله در بورس بطور جدی معامله نمی‌شود اما قیمت آن افزایش می‌یابد و از طرف دیگر سیاست فروش اعتباری آن نیز محدود گردیده است. بنابراین در نهایت قیمت محصولات فولادی باید افزایش یابد. دلیل دیگری که این گروه به آن اتکا می‌کنند مساله قطعی برق است که تولید کالا را کاهش خواهد داد. دلیل سوم احتمال افزایش نرخ ارز است.

دیدگاه دوم معتقد است که قیمت‌ها به دو دلیل افزایش نخواهد یافت اول تغییرات پیش آمده در سیاست خارجی که امکان گسترش آن هم هست. در نتیجه باعث کاهش نرخ ارز خواهد شد و از طرف دیگر عامل مهمی که دولت با آن روبروست سال انتخابات است این نگاه معتقد است که دولت حتی اگر قرار باشد ساعت کاری را به چهار ساعت در روز هم برساند از طریق رکود، اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهد داد آنچنان که شاهد هستیم مثل سال گذشته نسبت به پرداخت وام‌های تکلیفی اصرار نمی‌ورزد.

اما فعلا در دومین روز هفته دیدگاه دوم حاکم است و قیمت اعلامی از اغلب مبادی فروش در بازار آهن بدون تغییر یا با کاهش قیمت خصوصاً در زمینه میلگرد که پرچم‌دار محصولات آهنی است، همراه هستند طوریکه میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان با ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش در هر کیلو نسبت به روز گذشته برای سایزهای مختلف به نرخ زیر اعلام شده است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۰۰۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان 

قیمت دلار هم همراه با نوسانات محدود و جزئی همچنان در کانال ۵۱ هزار تومانی کنترل شده و هر دلار بازار آزاد با نرخ ۵۱ هزار و ۶۸۰ تومان در حال معامله است.

دیروز نیز ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به آخرین نرخ اعلامی بدون تغییر اعلام بود و نرخ این محصول در ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه هم ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش داشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =