کد خبر 4538
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

تجارت زنجیره معدن و فولاد بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

تجارت زنجیره معدن و فولاد بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

 تجارت زنجیره معدن و فولاد بین دو کشور ایران و عمان در سال گذشته ارزشی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان دیروز به جمهوری اسلامی ایران آمد. در جریان این سفر مقامات دو کشور ۴ سند در حوزه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری در مناطق آزاد و همکاری در حوزه انرژی به امضا رساندند.

همچنین وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از طرف ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.

طبق آمار ثبتی وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی مرودات تجاری زیادی داشته‌اند که نشان می‌دهد میزان صادرات در این زمینه ۴۹۲ میلیون دلار برای ایران ارزآوری داشته که این صادرات در بخش فولاد، ۳۶۱ میلیون دلار؛ آهن اسفنجی، ۴۸ میلیون دلار؛ گندله، ۲۹.۸ میلیون دلار؛ سیمان، ۱۲.۵ میلیون دلار؛ روی، ۷ میلیون دلار و مولیبدن، ۵.۶۹ میلیون دلار یوده است.

در بخش واردات زنجیره معدن و صنایع معدنی از این کشور به ایران نیز، ارزش کل این واردات ۳۰۴ میلیون دلار ثبت شده که زغالسنگ و کک مجموعاً ۲۰۶ میلیون دلار بوده، انواع فروآلیاژ به ارزش ۷۹ میلیون دلار وارد شده و انواع فولاد نیز به ارزش ۹.۹ میلیون دلار وارد شده است.

در مجموع تجارت زنجیره معدن و فولاد بین دو کشور ایران و عمان در سال گذشته ارزشی در حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال بوده است.

تجارت زنجیره معدن و فولاد بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =