کد خبر 454
۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

دعوای نگار و بردسیر بر سر عوارض فولاد

دعوای نگار و بردسیر بر سر عوارض فولاد

شهرداری شهرهای نگار و بردسیر در استان کرمان دچار تعارض منافع در دریافت منابع حاصل از عوارض شرکت فولاد سیرجان ایرانیان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در خصوص طرح جامع شهر بردسیر عنوان کرد: شهرداری ‌نگار به طرح وارد کردن کارخانه فولاد سیرجان ایرانیان به حریم بردسیر معترض است زیرا فاصله این کارخانه تا نگار نزدیک‌تر است اما بر اساس طرح، این کارخانه در محدوده شهری بردسیر قرار گرفته است.

وی افزود: عوارض دریافتی باید به‌صورت عادلانه بین شهرداری‌های بردسیر و نگار تنظیم شود و ما نباید به نفع شهرداری خاص تصمیم بگیریم؛ ازنظر مسائل شهرسازی منطقی این است که حریم بردسیر محدود به شهر آن بماند اما وارد کردن یک کارخانه به حریم شهری باید بر اساس عدالت باشد.

فداکار گفت: باید جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط و نمایندگان شهرهای نگار، بردسیر و دشتخاک با محوریت معاونت عمرانی استانداری برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت رعایت توسعه متوازن افزود: نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که یک شهر وضعیت بسیار مناسبی داشته و شهر دیگر هیچ‌چیز نداشته باشد.

گفتنی است شهرداری‌ها برای پرداخت عوارض ساخت‌وساز می‌توانند از این کارخانه به‌شرط ورود به حریم شهری پول بگیرند و در این مورد بزرگ شدن حریم شهرها مشروط به توافق شهرهای بردسیر، نگار و دشتخاک است.

انتهای پیام/

کد خبر 454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =