کد خبر 4549
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

ناوگان خارجی حمل‌ونقل سنگین کارت سوخت اعتباری دریافت می‌کند

ناوگان خارجی حمل‌ونقل سنگین کارت سوخت اعتباری دریافت می‌کند

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ناوگان خارجی حمل‌ونقل سنگین پس از ورود به کشور، کارت سوخت اعتباری دریافت می‌کند.

به گزارش آهن نیوز؛ «محمد صادقی» افزود: به‌منظور سامان‌دهی عرضه سوخت به ناوگان خارجی، سامانه‌ای مشترک با راهداری، طراحی و راه‌اندازی شده است که بر اساس اطلاعات این سامانه، برای ناوگان ورودی به کشور، برگه تردد صادر شده و مبدأ، مقصد و مقدار پیمایش ناوگان مشخص می‌شود و بر همین اساس، سوخت موردنیاز ناوگان در کارت اعتباری شخصی مالک شارژ می‌شود.

وی تأکید کرد: پیش از این راهداری بر اساس رفتار متقابل کشورها نرخی را برای ناوگان خارجی‌ مشخص کرده بود و رانندگان با کارت اضطراری موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت را دریافت می‌کردند، اما دریافت مبالغ اضافی، سبب ایجاد مشکلات و افزایش نارضایتی‌ها شده بود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در زمان خروج، این کارت‌ها تحویل شده و موجودی کارت صفر خواهد شد و دوباره ۱۲ ساعت بعد، برای یک راننده دیگر فعال شده و در گردش قرار خواهد گرفت.

صادقی با اشاره به اینکه چالش‌های توزیع سوخت به ناوگان سنگین ترانزیتی، پیش از این در سفر رئیس‌جمهوری به کشورهای همسایه مطرح شده بود، بیان‌داشت: اجرای پایلوت و نمونه این طرح با در نظر گرفتن تعداد محدودی کارت سوخت اعتباری برای رصد ناوگان و برآورد میزان سوخت موردنیاز در اختیار راهداری قرار گرفته است و این امکان وجود دارد تا ۱۵ هزار کارت سوخت را در اختیار راهداری قرار دهیم.

وی، تعداد میانگین روزانه ورودی خودروهای سنگین ترانزیتی را یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: با شروع آزمایشی این طرح، مقدار رضایت در میان ناوگان بسیار بیشتر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 4549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =