کد خبر 4554
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

قیمت تیرآهن همچنان در سرازیری

قیمت تیرآهن همچنان در سرازیری

این روزها در کل تیرآهن هم مانند میلگرد، روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و فعلا خبری از افزایش قیمت ندارد البته که ثبات نسبی قیمت دلار و نوسان جزئی آن در کانال ۵۱ هزار تومان در طول دو هفته گذشته بی‌تاثیر بر پایداری بازار نیست.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اخبار سیاسی روز جاری در کشور و منطقه از جمله سفر سلطان عمان به ایران، افزایش صادرات فولاد چین به خاورمیانه، برد اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و تحرکات نظامی در مرز ایران و افغانستان در روند نوسانات بازار آهن و فولاد و بازار ارز اثر مثبت و منفی توامی داشته و به اصلاح جزئی این بازارها منجر شده است.
در این میان ثبات نسبی قیمت دلار و نوسان جزئی آن در کانال ۵۱ هزار تومان در طول دو هفته گذشته تا به امروز نیز بی‌تاثیر بر ثبات قیمت آهن آلات نبوده و در مجموع بازار تقریبا یکدست و آرام است. غالبا در چنین مواقعی تقاضا هم تا حدودی بهبود می‌یابد. امروز نیز فروش شمش بلوم در عرضه‌های بورس کالا با تقاضای خوبی مواجه شده و به نرخ پایه ۲۰ هزار و ۵۴۳ هزار تومان معامله شد که در این میان شمش فولاد خوزستان نیز با ۵ درصد بالاتر از قیمت پایه در کانال ۲۴ هزار تومان به فروش رسید.
این روزها در کل تیرآهن هم مانند میلگرد، روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و فعلا خبری از افزایش قیمت ندارد. در بازار دیروز نیز، تیرآهن ۱۲ متری سایز ۱۲ ذوب آهن نسبت به روز قبل ۳ درصد ارزان شده و با قیمت هر کیلوگرم ۲۹ هزار ۳۵۸ تومان معامله شد. این در حالیست که تیرآهن سایز ۱۲ همین شرکت، ۱.۸ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. البته تیرآهن سایر ۱۴، ۱۶ و ۱۸ این شرکت، تغییر قیمتی نداشت.

اما در بازار امروز قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی کاهشی بود به این صورت که قیمت تیرآهن فایکو بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و کارخانه کوثر اهواز و ظفربناب بدون تغییر قیمت بودند. همچنان که نرخ اعلامی این کالا در بخش شاخه‌فروشی از سمت ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۳۰ الی ۲۴۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته نشان می‌دهد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۰۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۵۹۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۹۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۶۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۰۳۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۱۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۳۰۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۱۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۲۸۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۴۹۷۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلو فروشی نیز این شرکت ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را به دنبال داشته و به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۱۸۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۰۵۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۱۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۹۸۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =