کد خبر 4570
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با آهن‌نیوز:

بورس به حمایت دولت نیاز دارد نه دخالت

بورس به حمایت دولت نیاز دارد نه دخالت

رئیس انجمن سنگ آهن با اشاره به اینکه به بورس اجازه نمی‌دهند کار ذاتی خود را انجام دهد، گفت: بورس باید به حالت مستقل درآید؛ یعنی نه از سوی دولت‌مردان و نه از سوی بنگاه‌های بزرگ دخالتی در عرضه و تقاضا صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ با طرح این موضوع که ضرر مردم در بورس بین ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار برآورد شده و سرمایه مردم در بورس ذوب شده است، طرح تحقیق و تفحص از بورس با ۱۷۴ رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد. دو ماه طول کشید تا طرح تحقیق و تفحص از بورس در کمیسیون اقتصادی تصویب شود و بعد از آن به صحن اصلی مجلس آمد. یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ اولین جلسه کمیته تحقیق و تفحص برگزار شد.

"مهرداد اکبریان" در گفتگو با آهن‌نیوز درباره‌ سرنوشت طرح تحقیق و تفحص از بورس کالا اظهار داشت: این طرح در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته شده اما عملیاتی نشده است. ما بورس را نه می‌توانیم نفی و نه تأیید کنیم زیرا همین که از بورس کالا به خرید و فروش کامودیتی‌ها رسیدیم خود یک برگ برنده برای عرضه‌کننده و کسی که می‌خواهد مواد اولیه را از بازار تهیه کند به دنبال داشته است.

وی افزود: شرایط خیلی بهتر از زمان قیمت‌گذاری دستوری شده است که قبلاً توسط دولت پیگیری می‌شد و همه را به قیمت‌گذاری دستوری و سرکوب قیمت‌ها وادار می‌کردند.

رئیس انجمن سنگ آهن با اشاره به اینکه به بورس اجازه نمی‌دهند کار ذاتی خود را انجام دهد، گفت: بورس باید به حالت مستقل درآید؛ یعنی نه از سوی دولت‌مردان و نه از سوی بنگاه‌های بزرگ دخالتی در عرضه و تقاضا صورت نگیرد. اگر این اتفاق بیفتد بهترین حالت اتفاق می‌افتد. دولت در این زمینه باید حمایت کند نه اینکه با دخالت‌های بی‌اساس مانع حرکت بورس شود.

اکبریان در ادامه تصریح کرد: واضح است که عواملی هستند که همیشه سبب شدند تا بورس نتواند 100 درصد نقش خود را ایفاء کند. اگر قرار باشد تحقیق و تفحص انجام بگیرد باید در جهت این باشد که بورس در شرایط آزادتری کار کند.

انتهای پیام/

کد خبر 4570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =