کد خبر 4589
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش ۲۰ الی ۲۷۰ هزار تومانی قیمت تیرآهن شاخه‌ای

کاهش ۲۰ الی ۲۷۰ هزار تومانی قیمت تیرآهن شاخه‌ای

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای امروز مجدد در چند کارخانه فایکو و فولاد یزد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و در ذوب آهن اصفهان ۲۰ الی ۲۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ ارز امروز با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل به مبلغ ۵۱ هزار ۳۰۰ تومان در حال معامله است. همین روند پایدار و کاهشی در بازار آهن‌آلات نیز حاکم بوده و بیشتر مبادی فروش خصوصا در بخش میلگرد و تیرآهن یا بدون تغییر یا با کاهش قیمت همراه هستند.

هرچند به اذعان برخی فعالان بازار، معمولا در این فصل از سال بازار آهن و فولاد در صورت نبود عامل محرک مانند افزایش نرخ دلار، در شرایط باثبات و آرامی قرار می‌گیرد که امسال نیز با توجه به روند ثابت دلار در این مدت بازار آهن نیز تغییرات افزایشی نداشته است.

هرچند پیش‌بینی می‌شود با توجه به برخی سیاست‌های دولتی و همچنین کاهش مصرف برق فولادسازان در تابستان احتمال دارد قیمت‌ها تا تابستان یک روند افزایشی را طی کند.

اما معاملات روز گذشته بازار آهن نشان داد نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه ۱۰۰ الی ۸۰۰ تومان و در بنگاه ۳۰ الی ۲۴۰ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای امروز مجدد در چند کارخانه فایکو و فولاد یزد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت اما در سایر مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شد. نرخ‌های اعلامی تیرآهن ذوب آهن اصفهان هم در بخش شاخه‌فروشی به صورت بارگیری از انبار اصفهان  ۲۰ الی ۲۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته به نرخ‌های زیر برای سایزهای مختلف اعلام شد.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۹۷۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۵۹۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۸۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۵۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۱۰۰۳۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۸۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۲۰۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۴۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۲۸۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۴۹۵۰۰۰۰  تومان

اما در بخش کیلوفروشی این محصول، نرخ اعلامی شرکت ذوب آهن ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را به همراه داشت و به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۷۰۰   تومان

امروز همچنین انتخابات دور دوم اعضای هیئت مدیره جدید اتحادیه آهن و فولاد تهران برگزار شد که به زودی دوره جدید را شروع خواهند کرد. امید می‌رود با انتخابات درست و به جا، مشکلی از مشکلات حوزه آهن‌فروشان کاسته و به تعاملات بیشتر زنجیره فولاد بیانجامد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =