کد خبر 4596
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

دومین رکورد ماهانه تولید کلاف گرم در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه ثبت شد

دومین رکورد ماهانه تولید کلاف گرم در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه ثبت شد

تلاشگران ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در پی ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهانه در فروردین‌ماه، اردیبهشت سال ۱۴۰۲ را نیز با ثبت رکورد جدید پشت سر گذاشتند.

به گزارش آهن نیوز؛ در این خصوص، مدیر و برخی از رؤسای ناحیه نورد گرم در توصیف میزان تولید و چگونگی کسب این موفقیت به موارد زیر اشاره کردند:

علی حاجیان‌نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم:

تلاشگران عرصه تولید در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، در راستای اهداف کلیدی شرکت و کشور و همگام با سایر نواحی، پس از توفیق ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهانه در فروردین‌ماه، در اردیبهشت‌ماه سال 1402 نیز با تولید 510 هزار و 48 تن کلاف گرم برای دومین ماه متوالی در سال جاری، علاوه بر ثبت رکورد تولید ماهانه جدید، بازده کیفی محصولات گرم را نیز بهبود بخشیدند و برگ‌های زرین دیگری به مجموعه افتخارات ناحیه نورد گرم و گروه فولاد مبارکه افزودند. شایان‌ذکر است رکورد قبلی تولید ماهانه کلاف گرم این ناحیه، به میزان 508 هزار و 305 تن و در فروردین‌ماه 1402 محقق شده بود.

ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با دارا بودن سرمایه‌های انسانی متعهد، در سال‌های اخیر، همواره با تمام ظرفیت در راستای اهداف اساسی شرکت و کشور گام‌های بلندی برداشته و با انعطاف‌پذیری مناسب تولید، توانسته بیشتر نیازهای بازار داخل را با توجه به تحریم‌های ظالمانه تأمین کند.

خط تولید نورد گرم فولاد مبارکه، به‌عنوان گلوگاه تولید در شرکت فولاد مبارکه، همواره با بیشترین بهره‌وری و بهترین عملکرد به تولید خود ادامه داده است؛ به‌طوری‌که از یک‌سو تعادل میان بین خطوط بالادست و پایین‌دست حفظ شود و از سوی دیگر نیازهای مشتریان به‌موقع رفع گردد.

این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش جمعی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق گردید که شاخص‌های مهم دیگر، ازجمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار داشت. کسب مقام برتر عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه در دو سال متوالی 1401 و 1400 و همچنین ارتقای بازده کیفی محصولات گرم به بیش از 99.7 درصد، مصداق‌هایی از این امر است.

در پایان، این دستاوردهای ارزشمند را به همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک می‌گویم و از حمایت‌های مدیریت ارشد شرکت و سایر مدیریت‌های سازمان و همچنین زحمات بی‌دریغ همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار نورد گرم تشکر و قدردانی می‌کنم.

مسعود نصیری، مدیر خط نورد گرم:

در سال «مهار تورم و رشد تولید» همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ جهت افزایش تولید و بهبود رکوردهای تولیدی اقدام نمودند و همگام با سایر نواحی گروه فولاد مبارکه، با همدلی و تلاش مستمر، موفق شدند از مرزهای تولید ماهانه کلاف گرم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ عبور کنند.

از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کسب این موفقیت‌ها می‌توان به انگیزه بالای نیروی انسانی، انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن، آمادگی کامل اپراتورهای تولید در اجرای دقیق و به‌موقع دستورالعمل‌ها و واکنش در شرایط اضطراری، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، پشتیبانی حداکثری و بسیار خوب واحدهای پشتیبانی تولید، برنامه‌ریزی تولید و آماده‌سازی بهینه تعمیرات در توقفات هفتگی، کاهش گیرها و توقفات ناشی از آن و... اشاره کرد.

همچنین تولید این میزان محصول در حالی محقق شد که همواره شاخص‌های ایمنی سرلوحه فعالیت‌های ناحیه نورد گرم بوده و کسب مقام نخست عملکرد ایمنی در دو سال متوالی توسط ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه مصداق این امر است.

فرزاد فرهادی، رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم:

غیورمردان ناحیه نورد گرم، با رویکرد افزایش بهره‌وری و تولید در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و کشور، سال ۱۴۰۲ را طوفانی آغاز کردند و در گام‌های نخست، موفق به کسب رکوردهای متعدد روزانه و ماهانه تولید در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه شدند. این دستاوردهای ارزنده که با ارتقای شاخص‌های کیفی محصولات گرم در اردیبهشت‌ماه همراه بود، مقدمه‌ای بر موفقیت‌های مستمر ناحیه نورد گرم در سال جاری خواهد بود.

خط تولید نورد گرم به دلیل دارا بودن ویژگی تنوع بالای تولید ابعادی (ضخامت و عرض) و امکان تولید گریدهای مختلف، از خطوط منحصربه‌فرد نورد گرم در کشور و منطقه است و در حال حاضر، بیش از 70 درصد کلاف گرم موردنیاز کشور در این خط تولید می‌گردد. این خط تولیدی با مدیریت فرایندهای تولید و تعمیرات و اقدامات کارشناسی مؤثر، سال‌هاست که با حداکثر توان خود در راستای اهداف استراتژیک کشور تولید داشته و از ظرفیت‌های تولید نامی خود عبور کرده است.

 میزان تولید این خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملاً به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته است و در سال‌های اخیر ، به‌دلیل گرایش سفارش‌های ورق‌های گرم فولادی به سمت تولید ابعاد و گریدهای بحرانی (ضخامت‌ها و عرض‌های پایین یا ضخامت‌های بالا با کیفیت سخت)، دست‌یابی به رکوردهای کمی و کیفی تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه، بسیار سخت و حتی غیرممکن شده بود. همچنین در این خصوص مشکلاتی نظیر تعویق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی خط نورد گرم به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های انرژی و... نیز مزید بر علت شده بود.

علی حاجیان‌نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم در پایان ثبت این دستاوردهای غرورآفرین را به همه کارکنان ناحیه، شرکت فولاد مبارکه و ذی‌نفعان شرکت تبریک گفت و افزود: رکوردشکنی‌های اخیر نتیجه همدلی و تلاش تمامی کارکنان نورد گرم، برنامه‌ریزی دقیق تولید، اجرای دقیق و بهنگام عملیات تعمیراتی، نظارت مستمر فرایندها و همچنین همکاری مؤثر تمامی واحدهای پشتیبانی است؛ ازاین‌رو از همه همکاران و عوامل یادشده قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 4596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =