کد خبر 4624
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

زغال سنگ و فولاد چین در سیر قهقرا

زغال سنگ و فولاد چین در سیر قهقرا

تقاضای ضعیف و کاهش قیمت‌ها در چین، حاشیه سود کارخانه‌های ذوب فلزات، شرکت‌های شیمیایی و شرکت‌های معدنی تولید کننده زغال‌سنگ را به شدت تهدید می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، تولیدکنندگان مواد اولیه در چین با بیشترین فشارها احتمال کاهش سوددهی روبرو هستند چرا که تقاضای ضعیف و کاهش قیمت‌ها، حاشیه سود کارخانه‌های ذوب فلزات، شرکت‌های شیمیایی و شرکت‌های معدنی تولید کننده زغال‌سنگ را به شدت تهدید می‌نماید.

در حالی که سرعت کاهش سوددهی در ماه آوریل در بسیاری از بخش‌ها کاهش یافت که البته تا حد زیادی به این دلیل است که با سال گذشته که شانگهای در قرنطینه بود مقایسه شد، افت سوددهی در معادن زغال سنگ بدتر شد. تولیدکنندگان فلزات آهنی، که شامل تولیدکنندگان فولاد ساختمانی و خودروسازی می‌باشد، بدترین عملکرد ماهانه را داشتند.

آمار جدید نشان می‌دهد بهبود اقتصادی چین به‌ویژه در صنایع مرتبط با تولید و ساخت و ساز متوقف شده است. معدنچیان زغال سنگ چین با سقوط قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا افزایش تولید داخلی به دلیل واردات انبوه به مازاد عرضه تبدیل شده و موجودی بازار را به سطوح بالای تاریخی رسانده است. شاخص قیمت امسال با ۱۸ درصد کاهش به پایین‌ترین حد خود از ابتدای سال ۲۰۲۲ رسیده است. با توجه به تقاضای ضعیف صنعتی برای سوخت، قیمت گاز طبیعی مایع نیز از ابتدای سال ۴۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به تغییر سیاست‌ها به سمت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر روزهای خوب قیمت‌های بالای زغال‌سنگ اساساً رو به پایان است.

در همین حال، کارخانه‌های فولاد در اواسط سال گذشته زنگ خطر را به دلیل شرایط بحرانی در این صنعت در اوج قرنطینه‌های کرونا در چین به صدا درآوردند. با کاهش تقاضای فصلی، تابستان تاریک دیگری در پیش است. بازگشایی اقتصاد چین پس از همه‌گیری تقریبا باعث بهبود اوضاع نشده و فصل ساخت‌وساز ناامیدکننده در سه ماهه دوم باعث کاهش قیمت‌ توسط کارخانه‌ها شد.

چین احتمالا امسال دوباره تولید را کاهش می‌دهد تا به اهداف آب و هوایی خود که باید از قیمت‌ها و حاشیه سود حمایت کند برسد. اما در غیاب افزایش مجدد تقاضا، این آرامش سردی برای بزرگ‌ترین صنعت فولاد جهان خواهد بود و اکنون همه نگاه‌ها به این موضوع است که آیا پکن آماده است تا سطوح محرک‌های اقتصادی را که تاکنون بازارها را ناامید کرده، گسترش دهد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =