کد خبر 4629
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

واکنش بازار آهن به محدودیت توزیع برق

واکنش بازار آهن به محدودیت توزیع برق

واکنش بازار آهن به اعلام زمان‌بندی قطعی برق برای صنایع در طول ماه‌های پرمصرف سال با تغییر جرئی قیمت‌ها همراه بود. روند ریزشی قیمت‌ها که از اول هفته آغاز شده بود متوقف شد و بعضی از محصولات با افزایش قیمت معامله شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ سخنگوی صنعت برق مدعی شد برای ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی محدودیتی در زمینه مصرف برق ایجاد نخواهد شد، مصطفی رجبی مشهدی در جمع خبرنگاران گفت: صنایع هیچ‌گونه نگرانی بابت تامین برق تابستان نداشته‌باشند؛ چرا که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجموع انرژی بیشتری به صنایع تحویل داده شود.

واکنش بازار داخلی آهن‌آلات به صحبت‌های سخنگوی صنعت برق متفاوت بود. بسیاری از قیمت‌ها بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شد؛ در حالی که طی روزهای گذشته روند ریزشی داشت و محصولات تعداد کمی از شرکت‌ها نیز در مقدار جزئی گران شد. این در شرایطی است که طی سال‌های گذشته محدودیت‌های تامین برق صنایع با واکنش منفی قیمت‌ها در بازار آزاد همراه بود.

میلگرد

انواع میلگرد محصول کارخانه سیرجان حدید جنوب و نورد آریان فولاد در معاملات بازار آزاد با افزایش تا ۱۰۰ تومانی قیمت در هر کیلوگرم همراه بود ولی محصولات شرکت‌های مجتمع فولاد ارگ تبریز، گروه صنعتی درپاد تبریز، فولاد امیرکبیر خزر و مجتمع فولاد خراسان با ثبات قیمت نسبت به روز قبلی معامله شد.

در این هفته گران‌ترین میلگرد بازار محصولات گروه صنعتی درپاد تبریز بود. هر کیلوگرم از میلگرد ۱۴ این کارخانه به قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. متوسط قیمت میلگرد ۱۴ سایر کارخانه‌ها کمتر از کیلویی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که در ابتدای هفته به کانال ۲۵ هزار تومان نیز رسیده‌ بود.

تیرآهن

روند صعودی قیمت تیرآهن از دو ماه قبل آغاز شد و روز گذشته نیز متاثر از خبرهای داخلی و خارجی مجدد قیمت تیرآهن افزایش پیدا کرد. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد تیرآهن در بخش معاملات کیلویی با ثبات قیمت همراه بود ولی در بازار معاملات شاخه‌ای، قیمت هر شاخه تیرآهن بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گران شد. با توجه به آغاز فصل تقاضا در بازار تیرآهن به نظر می‌رسد روند صعودی آن همچنان ادامه‌دار باشد.

نبشی

کاهش قیمت نبشی در بازار آزاد با خبر محدودیت احتمالی در تامین برق صنایع، متوقف شد و قیمت آن در روز معاملاتی گذشته به ثبات رسید. اختلاف قیمت‌ کارخانه‌ها در بازار نبشی نسبت به میلگرد زیاد است. برای مثال نبشی ۱۰ با ضخامت ۱۰ مجتمع نورد فولاد اشتهارد با قیمت کیلویی ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود و محصول آریان فولاد در هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان قیمت دارد؛ در حالی‌که همین نبشی در بازار با قیمت کیلویی ۲۱ هزار تومان نیز معامله شد.

ناودانی

در روز معاملاتی قبلی قیمت هر کیلوگرم ناودانی بین ۲۷ هزار و ۳۷۰ تا ۲۸ هزار تومان بود. فعالان بازار عقیده دارند؛ تقاضا برای ناودانی نسبت به سایر آهن‌آلات در طول روزهای گذشته نزولی بود و همین مسئله با ثبات قیمت ناودانی حتی پس از اعلام محدودیت‌های برقی در صنایع همراه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 4629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =