کد خبر 4639
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

کاهش قیمت نفت با افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین

کاهش قیمت نفت با افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین

به علت نگرانی در مورد کندی تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش آهن نیوز؛ به علت نگرانی در مورد کندی تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت.

آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار چین بر آثار مثبت توافق بر سر سقف بدهی آمریکا بر بازار نفت غلبه کرد و قیمت‌ها را پایین آورد.

هر بشکه نفت برنت با 50 سنت کاهش 73.04 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 32 سنت کاهش 69.14 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی روز گذشته 4 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

نفت خام آمریکا در مسیر ثبت کاهش ماهانه 9 درصد و نفت برنت در مسیر ثبت کاهش ماهانه 7 درصد قرار دارند.

فعالیت کارخانه‌ها و تولیدی در چین در ماه می به علت کاهش تقاضا سریع‌تر از انتظار کاهش یافته است.

ویوک دهار، مدیر بخش کالاهای اساسی بانک کامن ولث گفت: «با توجه اینکه تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در چین در ماه گذشته رشد کندی داشته است، بازارها نگران هستند که تقاضا برای کالاهای چینی سریعتر از حد انتظار کم شود.»

وی افزود: «بدبینی که اکنون پیرامون تقاضا برای کالاهای اساسی وجود دارد، در مقابل خوش‌بینی ابتدای سال قرار دارد.»

در آمریکا، با وجود توافق مقامات آمریکایی در مورد سقف بدهی، تاجران هنوز محتاط هستند.

سوورو ساکار، تحلیلگر بازار انرژی معتقد است، روند رای‌گیری در مورد سقف بدهی آمریکا در کنگره این کشور، تعیین‌کننده روند افزایشی یا کاهشی بازار نفت خواهد بود اما تاجران همچنان محتاط عمل می‌کنند.

ضرب‌الاجل سقف بدهی تقریبا با نشست 4 ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس همزمان است.

با بهبود روند مذاکرات سقف بدهی آمریکا و هشدار وزیر انرژی عربستان به سفته‌بازار قیمت نفت افزایش یافت. وزیر انرژی عربستان گفت، آن دسته از فروشندگانی که پیش‌بینی می‌کنند، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، مراقب باشند.

هشدار بن سلمان به معنای کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس تعبیر شده است اما اظهارات معاون نخست‌وزیر روسیه از عدم تغییر میزان تولید این گروه خبر می‌دهد.

الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه به رسانه‌های روس گفته بود، من فکر نمی‌کنم که گام جدیدی برداشته شود زیرا همین یک ماه پیش تصمیم‌های خاصی در مورد کاهش داوطلبانه تولید نفت توسط برخی کشورها اتخاذ شد، چراکه شاهد کندی روند بهبود اقتصاد جهانی بودیم.

ساکار افزود، تا زمان نشست اوپک پلاس، بازار ایده روشنی با غافلگیری که ممکن است با آن روبرو شود، ندارد اما بیشتر بر عدم تغییر سیاست این گروه حساب کرده است.

وی تاکید کرد، اگر قیمت نفت دوباره به سمت 70 دلار در هر بشکه کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که اوپک به دنبال راه‌هایی باشد که از بازار بیشتر حمایت کند.

ایزومی سریتا، مدیر کل بخش نفت خام و نفتکش‌های «کاسمو اویل» گفت، انتظار می‌رود، اوپک پلاس میزان کاهش تولید فعلی را حفظ کند.

پس از اینکه قیمت نفت در ماه مارس به 70 دلار در هر بشکه کاهش یافت که کمترین رقم در 15 ماه گذشته به شمار می‌رفت، عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، اوایل ماه جاری میلادی، کاهش تولید بیشتر نفت خود را به میزان 1.6 میلیون بشکه در روز اعلام کردند که با این تصمیم بازار را غافلگیر کردند و در مجموع میزان کاهش تولید اوپک پلاس به 3.6 میلیون بشکه در روز رسید که از ماه می اجرایی می‌شود.

منبع: رویترز

انتهای پیام/

کد خبر 4639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =