کد خبر 4648
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران در گفتگو با آهن‌نیوز:

اولین شوک قطعی برق از راه رسید / قیمت شمش فولادی افزایش یافت

اولین شوک قطعی برق از راه رسید / قیمت شمش فولادی افزایش یافت

این افزایش قیمت شمش را می‌توان اولین تاثیر محدودیت‌های برق در سال جاری بر بازار شمش فولادی دانست.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، بازار آهن و فولاد در روز دوشنبه نوسانات چندانی به خود ندید و قیمت آهن در بیشتر شرکت‌ها روند ثابتی داشت اما در این میان تقریباً نیمی از مبادی فروش قیمت محصولات خود را اصلاح کردند.

"محمد چیت‌ساز" فعال صنعت فولاد و عضو سابق هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران در گفتگو با آهن‌نیوز درباره‌ بازار آهن در هفته‌ جاری، گفت: در این هفته قیمت شمش فولادی در بورس کالا با افزایش هر کیلو ۵۴۰ تومان معادل ۲/۶ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به ۲۱،۳۵۰ تومان در هر کیلو رسید.

وی افزود: هفته گذشته از بعضی از شرکت‌های فولادی خواسته شد تا مصرف برق خود را کاهش دهند.

عضو سابق هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران گفت: با توجه به تعطیلات هفته پیش‌رو، قیمت آهن آلات در بازار تغییرات جدی نداشت.

چیت‌ساز با اشاره به اینکه قیمت میلگرد آجدار، همان قیمت هفته‌های قبل است، تصریح کرد: قوطی و پروفیل با ورق ضخامت ۲ میلیمتر هر کیلو حدود ۳۶،۵۰۰ تا ۳۷،۵۰۰ تومان نرخ گذاری شده است؛ درحالیکه، قیمت میلگرد خراسان نمرات ۱۴ تا ۲۵ هر کیلو ۲۷،۰۰۰ تومان و میلگرد گروه ملی نمرات ۱۴ تا ۲۵ هرکیلو ۲۵،۲۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: آهن نبشی نمرات ۴ و ۵ هرکیلو ۲۸،۰۰۰ تومان و ناودانی هر کیلو ۳۰،۰۰۰ تومان در بازارهای آهن معامله می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه آهن و فولاد تهران در پایان تأکید کرد: ورق گرم ، ابعاد ۶ در ۱/۵ متر به ضخامت‌های ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ میلیمتر هر کیلو ۳۱،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شده است و نرخ شمش فولادی صادراتی ایران هر تن 494 دلار، فوب بنادر جنوبی ایران گزارش شده است که نسبت به هفته گذشته ۲/۸ درصد رشد قیمت نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 4648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =