کد خبر 4652
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

وزارت صمت خیال فولادی‌ها را راحت کرد

وزارت صمت خیال فولادی‌ها را راحت کرد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت درباره نامه‌ای که اخیرا شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با موضوع مدیریت بار صنایع انرژی‌بر، سیمان و فولاد در شرکت‌های توزیع منتشر کرده گفت: وزارت صمت نه تنها از این نامه خبر ندارد بلکه هیچ دخل و تصرفی هم در تدوین آن نداشته، بنابراین محتوای نامه از نظر این وزارتخانه قابل‌قبول نیست.

به گزارش آهن نیوز؛ سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نامه‌ای که اخیرا شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با موضوع مدیریت بار صنایع انرژی‌بر، سیمان و فولاد در شرکت‌های توزیع منتشر کرده گفت: وزارت صمت نه تنها از این نامه خبر ندارد بلکه هیچ دخل و تصرفی هم در تدوین آن نداشته، بنابراین محتوای نامه از نظر این وزارتخانه قابل‌قبول نیست.

وی افزود: توانیر این نامه را به طور مستقل تهیه و ارسال کرده و در این زمینه هیچ توافقی با وزارت صمت نداشته است.

امیری تصریح کرد: فولادی‌ها در زمستان با کمبود گاز و در تابستان با کمبود برق روبه‌رو هستند و وزارت صمت به دنبال این است که کمترین محدودیت انرژی به فولادی‌ها تحمیل شود.

وزارت صمت در تلاش برای حل بحران انرژی فولادی‌هاست

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در تشریح تلاش‌های این وزارتخانه برای کاهش فشار ناشی از بحران انرژی بر واحدهای فولادی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ وزارت صمت تلاش کرد تا بحران برق را برای فولادسازان مدیریت کند، در پی همین تلاش‌ها بود که تولید فولاد در ماه‌های گرم سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

او ادامه داد: در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ و همزمان با اوج‌گیری گرما و تشدید مصرف برق، تولید فولاد در مقایسه با سه ماهه اول سال ۴۰ درصد افت داشت. این حجم در سال سال ۱۴۰۱ به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.

امیری افزود: امیدواریم در سال جاری با مدیریت وزارت صمت، اوضاع از سال گذشته نیز بهتر باشد.

گفتنی است در نامه‌ توانیر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق تصریح شده است که صنایع انرژی‌بر از جمله صنعت فولاد از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با کاهش چشمگیر بار الکتریکی روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 4652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =