کد خبر 4662
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

آهن‌فروشان با سود کمتر از ۱ درصد معامله می‌کنند

آهن‌فروشان با سود کمتر از ۱ درصد معامله می‌کنند

رییس اتحادیه آهن‌فروشان اردبیل با اشاره به اینکه حاشیه سود در نظر گرفته برای آهن‌فروشان ۲/۵ درصد است افزود: در حال حاضر به علت وجود بازار رقابتی، صنف آهن فروش با سود کمتر از ۱ درصد معاملات خود را انجام می‌دهند که با حاشیه سود در نظر گرفته از سوی دولت اصلاً تطابق ندارد.

به گزارش آهن نیوز؛ رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اردبیل گفت: تفویض اختیار به مدیران کل ادارات امورمالیاتی استان‌ها برای اعطای تخفیفات مالیاتی بر حسب شرایط و وضعیت استان‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در حمایت و سرپا نگه داشتن اصناف داشته باشد.

آیدین محمدپور ۱۰ خرداد در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: نرخ‌های مالیاتی تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور متناسب با مناطق مختلف محرومیت استان‌ها تدوین نشده و محرومیت بسیاری از استان‌ها از جمله استان اردبیل در پرداخت مالیات‌ نادیده گرفته شده است.

وی بر ضرورت تفویض اختیار تام از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به مدیران کل ادارات امور مالیاتی مناطق محروم جهت اعطای تخفیفات مالیاتی تاکید کرد و گفت: مدیران بومی سازمان‌های امورمالیاتی به مراتب بهتر و بیشتر از مسئولان بالادستی در جریان وضعیت بازار و داد و ستد استان محل خدمت خود بوده و می‌توانند اخذ مالیات‌ها را مناسب‌تر مدیریت کنند.

رییس اتحادیه آهن‌فروشان اردبیل با اشاره به اینکه حاشیه سود در نظر گرفته برای آهن‌فروشان ۲/۵ درصد است افزود: در حال حاضر به علت وجود بازار رقابتی، صنف آهن فروش با سود کمتر از ۱ درصد معاملات خود را انجام می‌دهند که با حاشیه سود در نظر گرفته از سوی دولت اصلا تطابق ندارد.

محمدپور عمده مشکلات حوزه آهن فروشان را فروش آزاد آهن و فولاد توسط کارخانجات به مردم عنوان کرد و گفت: جهت خرید و معامله، تولیدکنندگان آهن و فولاد، آهن فروشان را ملزم به ارائه کد مالیاتی و پروانه کسب می‌کنند، این در حالی است در بازار آزاد شاهد معاملات کارخانجات با مردم بدون ارائه کد مالیاتی و پروانه کسب هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه قیمت‌ها مخصوصا در حوزه فولاد گفت: در سال گذشته توان خرید برای هر تریلی تیرآهن و میلگرد ۳۰۰ میلیون تومان بود و در حال حاضر این مبلغ به بیش از دو برابر افزایش یافته است که با حاشیه سود واقعی همچنان ۱ درصد به فروش می‌رسد، اما در محاسبه و پرداخت مالیات حاشیه سود ۲/۵ درصد لحاظ می‌شود و همین مسئله یکی از عوامل ناامید اصناف حوزه آهن فروشان شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 4662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =