کد خبر 4731
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

مصرف داخلی فولاد چقدر است؟

مصرف داخلی فولاد چقدر است؟

طبق آمار، در مجموع دو ماهه امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل‌توجه این تولید صرف مصارف داخلی شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ بر این اساس میزان مصرف ظاهری فولاد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو، چهار و ۲۲ درصدی را تجربه کرده و تنها مصرف ظاهری مقاطع تخت ۱۲هزار تن کمتر شده است. به گزارش ایسنا بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۹۹۰هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۸۲۳هزار تن صرف مصارف داخلی شده است. این میزان دو درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دوماهه سال گذشته معادل ۸۰۹هزار تن است.

پس از آن در مجموع، از ۸۵۱هزار تن مقاطع تخت فولادی تولیدی در دوماهه ابتدایی امسال، ۸۴۸هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که ۸۶۰هزار تن بوده است، یک درصد کاهش یافته است.

تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دوماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییرات قابل‌توجهی نداشته و تنها ۶۰۰۰ تن بیشتر است. درحالی‌که طی دو ماه نخست سال گذشته یک‌میلیون و ۶۸۰هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود، این عدد در مدت مذکور سال جاری به یک‌میلیون و ۶۸۶ هزار تن رسیده است. طبق آمار، بیشترین میزان افزایش مصرف فولادی‌ها مختص شمش فولاد است. از حدود سه‌میلیون تن شمش فولادی تولیدشده در کشور دومیلیون و ۴۳۲هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته که ۲۲درصد بیشتر از میزان مصرف آن در دوماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ است. طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال گذشته دومیلیون و ۲۵۵هزار تن شمش فولاد در کشور مصرف شده بود.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی نیز چهاردرصد رشد کرده و از سه‌میلیون و ۲۴۱هزار تن به سه‌میلیون و ۳۵۷هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 4731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =