کد خبر 4735
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

استقبال بسیار ضعیف از آهن اسفنجی بریکت

استقبال بسیار ضعیف از آهن اسفنجی بریکت

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با حذف ۴/۹ درصد، ۱۶۷ هزار و ۸۳۰ تن کالا مورد معامله قرار گرفت که برای این مقدار معامله شده، ۱۶۷ هزار و ۶۹۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز قرار بود ۱۷۶ هزار و ۴۸۰ تن محصول زنجیره فولادی شامل تختال C، شمش بلوم، ورق گالوانیزه G، ورق قلع اندود و آهن اسفنجی بریکت عرضه شود که در انتهای معاملات با حذف ۴/۹ درصد از محصولات ۱۶۷ هزار و ۸۳۰ تن کالا مورد معامله قرار گرفت که برای این مقدار معامله شده، ۱۶۷ هزار و ۶۹۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

مقدار ۱۶ هزار و ۴۰۰ تختال عرضه شده امروز با استقبال چندانی روبه رو نشده و فقط ۲ هزار و ۶۵۰ تن تقاضا وجود داشت که در نهایت نیز با همان نرخ پایه به مبلغ ۱۹ هزار ۱۰۰ تومان به طور کامل مچ شد.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز به مقدار ۱۱۷ هزار و۷۸۰ تن بود که با ریز ۵/۳ درصد از آن ۱۱۱ هزار و ۴۳۰ تن با تقاضای ۱۳۳ هزار و ۱۴۰ تن مورد معامله قرار گرفت که نرخ معامله آن ۰/۶ درصد افزایش نسبت بهنرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۱ هزار و ۵۳ تومان عمعامله شد. کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۹ هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۲۷۰ تومان بود.

برای ۷ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود عرضه شده در بازار امروز ۷ هزار و ۹۰۰ تن تقاضا وجود داشت که نرخ پایه به مبلغ به مبلغ ۴۴ هزار و ۸۲۳ تومان به صورت کامل مورد معامله قرار گرفت.

 ورق گالوانیز G با ۷/۸ درصد کاهش حجم عرضه با ۱/۵ درصد افزایش نرخ پایه مواجه شده و به مبلغ ۴۴ هزار و ۲۴ تومان معامله شد. برای این مقدار معامله شده نیز ۱۱ هزار و ۶۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

در این میان آهن اسفنجی بریکت موجود در لیست امروز با ریزش حدود ۶ درصدی به مقدار ۲۲ هزار تن مورد معامله قرار گرفت که برای آن استقبال بسیار ضعیف بوده و فقط ۲ هزار تن تقاضا وجود داشت و با نرخ پایه ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد.

آهن اسفنجی بریکت عرضه شده در این هفته توسط دو شرکت صبا فولاد خلیج فارس و پارس پولاد یاران بود که محصولات پارس پولاد یاران به طور کامل حذف شد. برای این محصول نوع قرارداد و تسویه به صورت نقدی و برای تاریخ تحویل ۲۱ خرداد برنامه‌ریزی شده بود.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز را نشان می‌دهد.

استقبال بسیار ضعیف از آهن اسفنجی بریکت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =