کد خبر 475
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

پشت‌پرده‌ نمایندگان منتقد طرح‌های فولادی اصفهان

پشت‌پرده‌ نمایندگان منتقد طرح‌های فولادی اصفهان

معاون استاندار اصفهان معتقد است نگاه اصفهان‌ستیزی علیه استان وجود دارد که تصور اشتباه آب‌بر بودن صنایع فولادی در این استان مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  آهن‌نیوز، مهران زینلیان در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان در استانداری با تأکید بر اینکه موضوع آب، خط قرمز استان اصفهان است، افزود: طبق آمار رسمی وزارت نیرو تنها حدود ۴٠ میلیون مترمکعب آب به صنایع استان از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پالایشگاه و دیگر صنایع که سابقه تأسیس برخی از آن‌ها به قبل از انقلاب برمی‌گردد، اختصاص دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما طرفدار گسترش صنعت در استان نیستیم، اظهار داشت: به جدیت جلوی طرح‌های آب‌بَر در استان گرفته می‌شود.

زینلیان تصور آب‌بَر بودن حوزه صنعت در این استان را اشتباه دانست و گفت: تنها ۴ درصد از مصرف آب این استان مربوط به صنعت است.

معاون استانداری اصفهان گفت: این در حالی است که نمایندگان برخی استان‌ها از یکسو به انتقاد از اجرای طرح‌های آبی در استان اصفهان می‌پردازند و از سویی دیگر به دنبال اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد مبارکه در استان خود هستند.

وی همچنین به تلاش برای رفع مشکل آب شهرهای جنوبی استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها در رفع مشکل آب کل استان هم تأثیرگذار خواهد بود.

زینلیان با بیان اینکه اصفهان استانی برخوردار نیست و دید منفی و به‌نوعی "اصفهان‌ستیزی" علیه این استان وجود دارد، گفت: با این وجود در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به استان تلاش شد تا بخشی از این دیدگاه اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر 475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =