کد خبر 476
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو خبرداد

بهبود تأمبن برق صنایع نسبت به سال گذشته

بهبود تأمبن برق صنایع نسبت به سال گذشته

تامین برق روزانه فولادسازان در محدوده سه‌هزار و ۱۰۰ مگاوات ‌ساعت بوده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: افزایش ۶.۹ درصدی مصرف برق فولاد کشور همزمان با رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان و رشد ۱۸.۸ درصدی مصرف برق واحدهای فلزات اساسی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، حاکی از مدیریت مناسب تامین برق از سوی وزارتخانه‌های صمت و نیرو است.

در این رابطه صباغ اعلام‌کرد: به نظر می‌رسد مدیریت تامین برق صنایع فولاد، مس، آلومینیم و سایر فلزات در سال جاری از طریق کارگروه مشترک وزارتخانه‌های صمت و نیرو موجب مدیریت بهتر تامین برق صنایع فولاد، سیمان و فلزات شده باشد.

وی گفت: اکنون تامین برق روزانه فولادسازان در محدوده سه‌هزار و ۱۰۰ مگاوات ‌ساعت بوده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد بیشتر است.

صباغ خاطرنشان‌ کرد: این موضوع به معنی تولید بیشتر فولاد در فصل تابستان امسال است و لزوم تحریک صادرات را با توجه به رکود بازار داخلی به دولت گوشزد می‌کند.

وی ادامه‌ داد: همچنین مصرف برق در حوزه‌های آلومینیوم، روی و مس در محدوده یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت است که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این حوزه است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =