کد خبر 4769
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

رشد چراغ خاموش قیمت فولاد

رشد چراغ خاموش قیمت فولاد

رشد آرام قیمت فولاد همزمان با محدودیت برق و مهندسی عرضه برخی شرکت‌ها در ماه‌های اخیر با بررسی آمارها مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، رشد آرام قیمت فولاد همزمان با محدودیت برق و مهندسی عرضه برخی شرکت‌ها در ماه‌های اخیر با بررسی آمارها مشهود است.
فرمول فعلی قیمت پایه فولاد در بورس کالا تابعی از نرخ کشف شده در معاملات هفتگی بورس است. این فرمول مزیت‌های زیادی داشته و عامل ثبات قیمت در هفته‌های اخیر است. با این حال، اخیرا برخی شرکت‌ها به دنبال تغییر خروجی فرمول از طریق مهندسی عرضه هستند.

رشد چراغ خاموش قیمت فولاد

مهندسی عرضه به معنی عرضه عمدی محصول فاقد مشتری به عنوان مثال یک آلیاژ خاص یا ابعاد و آنالیز غیراستاندارد یا عدم عرضه کافی و مواردی از این قبیل در بورس است که بایستی توسط وزارت صنعت، معدن و توسعه نظارت شود.
مشکل به ضعف در نظارت بر عرضه بنگاه‌ها و لزوم توجه به پارامتر "کف عرضه هفتگی" در فرمول قیمت پایه برمی‌گردد بدین ترتیب که برخی فولادسازان به بهانه محدودیت برق و ...، عرضه‌های خود را طی هفته‌های اخیر تا ۵۰ درصد کاهش داده‌اند، در حالی که محدودیت برق آنها بعضا کمتر از ۲۰ درصد بوده و دارای موجودی کافی انبار هستند.
در این میان قرار است نظارت وزارت صمت بر کیفیت و کمیت عرضه واحدها در بورس افزایش و بورس کالا نیز امکان اعمال کف عرضه در فرمول پایه را بررسی کند. در این صورت، مهندسی عرضه کاهش و شاهد ثبات بیشتر و شفافیت قیمت‌ها خواهیم بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =