کد خبر 4779
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

خیز بلند ابوظبی برای رهبری تولید فولاد کم‌کربن

خیز بلند ابوظبی برای رهبری تولید فولاد کم‌کربن

وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی، امارات استیل آرکان و شرکت ایتاچو ژاپن یادداشت تفاهم مهمی را امضا کردند که نشان دهنده تلاش بلندپروازانه در راستای ایجاد مجتمع تولید فولاد یکپارچه در ابوظبی است.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ اخیرا وزارت توسعه اقتصادی ابوظبی (ADDED)، امارات استیل آرکان و شرکت ایتاچو ژاپن یادداشت تفاهم مهمی را امضا کردند که نشان‌دهنده تلاش بلندپروازانه در راستای ایجاد مجتمع تولید فولاد یکپارچه در ابوظبی است که آینده زنجیره تامین جهانی آهن کم کربن را بازتعریف می‌کند.

امارات استیل آرکان با همکاری ADDED، به دنبال ایفای نقش مهمی در زنجیره تامین بین‌المللی آهن کم کربن و مشارکت در ابتکار استراتژیک Net-Zero ۲۰۵۰ امارات است. مجتمع پیش‌بینی‌شده تولید آهن در ابوظبی نوید رشد پایدار در اکوسیستم صنعتی این کشور را دارد، همچنین به طور همزمان به افزایش تقاضای جهانی برای محصولات فولادی سازگار با محیط‌زیست کمک خواهد کرد.

 سعید غمران الرمیثی، مدیر عامل گروه امارات استیل آرکان، در این مراسم از همکاری با مسئولان صنعت که دیدگاه مشترکی در ارائه راهکارهای برای کاهش انتشار کربن در صنعت فولاد جهانی دارند، ابراز خرسندی کرد. مشارکت با شرکت ITOCHU نشان دهنده تلاش برای ایجاد یک مجتمع پیشرفته تولید آهن کم کربن در ابوظبی است.

الرمیثی تأیید کرد که این همکاری آنها را قادر می‌سازد تا تقاضای فزاینده برای محصولات فولادی سازگار با محیط زیست را برآورده کرده و اکوسیستم صنعتی پایدار امارات متحده عربی را تقویت کنند.

 عرفات آل یافعی، مدیر اجرایی دفتر توسعه صنعتی ADDED (IDB) اظهار کرد که این مشارکت با اهداف COP۲۸ همسو است تا به هدف کربن صفر و استراتژی صنعتی ابوظبی دست یابند. با توسعه زنجیره‌های ارزش در بخش‌های هدف مانند حمل‌ونقل و ماشین‌آلات، این همکاری بین امارات استیل آرکان، ITOCHU و ADDED بخش تولید و پیوندهای آن با سرمایه‌گذاران بین‌المللی را تقویت کرده و موقعیت ابوظبی را به عنوان رقابتی‌ترین قطب صنعتی در جهان تقویت می‌کند.

کنجی اوتسوکا، مدیر عامل بخش خاورمیانه در شرکت ITOCHU، اظهار داشت: هدف از این تلاش مهم ایجاد زنجیره تامین آهن با ویژگی کاهش انتشار کربن، کربن‌زدایی و کمک به توسعه صنایع و فولاد سبز در سطح جهان است.

 نقش ITOCHU شامل تامین سنگ آهن با عیار بالا بوده که طی دهه‌ها فعالیت تجاری و سرمایه گذاری ایجاد شده است. امارات استیل آرکان نیز از تجربه خود در راه اندازی کارخانه احیای مستقیم، استفاده و ذخیره کربن (CCUS) استفاده خواهد کرد و نمونه‌ای موفق در کاربست شیوه‌های کاهش کربن است. شرکت ژاپنی JFE از مواد خام آهنی تولید شده توسط این پروژه برای ترویج کاهش انتشار CO۲ در فولادسازی استفاده خواهد کرد.

به موازات آن، امارات استیل آرکان یادداشت تفاهمی با گروه DNV در جریان دهمین همایش گفتگوی ملی در مورد اهداف آب و هوا امضا کرده است. این همکاری تعهد آنها به کربن زدایی فولاد، شیوه‌های ESG و انتقال انرژی را تقویت می‌کند. از طریق این مشارکت، امارات استیل آرکان قصد دارد صنعت فولاد را به سمت دستیابی به انتشار کربن صفر و پیشبرد شیوه‌های پایدار هدایت کند تا با راهبرد امارات متحده عربی برای دستیابی به اهداف آب و هوا تا سال ۲۰۵۰ هماهنگ شود.

با امضای این قراردادهای مهم، ابوظبی گامی بلند در جهت تبدیل شدن به رهبر جهانی در تولید آهن کم‌کربن برمی‌دارد. ایجاد مجتمع تولید فولاد یکپارچه نه تنها ابوظبی را در خط مقدم رشد صنعتی پایدار قرار می‌دهد، بلکه راه را برای آینده‌ای سبزتر و انعطاف‌پذیرتر برای صنعت فولاد در سطح جهانی هموار می‌کند.

انتهای خبر/ و

کد خبر 4779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =