کد خبر 4798
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

آهن‌نیوز از بازار جهانی گزارش می‌دهد:

زمزمه بهبود تقاضای فولادسازان چینی، عامل رشد قیمت‌ها

زمزمه بهبود تقاضای فولادسازان چینی، عامل رشد قیمت‌ها

 این هفته بازار واردات سنگ آهن چین به روند صعودی ادامه داده که به دلیل افزایش خریدها بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بازار جهانی همچنان در رکود است و تقاضا ضعیف. خبرهایی که از چین می رسد ناشی از کاهش سود فولادسازهاست. بیکاری در چین رو به افزایش است بخصوص در بین جمعیت جوان تحصیل کرده، در صورت ادامه دار بودن، این شرایط می‌تواند زنگ خطری برای بازار فولاد باشد.

بازار ترکیه که سیگنال قراضه را می‌دهد پس از انتخابات ترکیه همچنان ضعیف باقی مانده است. شاخص اصلی که قیمت نفت است افت کرده، بخصوص گاز که به قیمت‌های حدود دو سال پیش برگشته است، علت این امر افت تقاضا ناشی از فصل گرما است ولی مهم‌تر از آن رکود اقتصادی است که دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

در هفته گذشته مساله سقف بدهی دولت امریکا کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار داد و بازار سهام آنها را بهم ریخت.

شنیده می‌شود که در هفته آینده احتمالا دولت امریکا موفق به جلب نظر کنگره برای افزایش سقف بدهی خود گردد ولی این مسکنی است که در سال‌های آینده دوباره تکرار خواهد شد مگر آنکه دولت امریکا یک راهکار اصولی برای آن پیدا کند.

داده‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فولادی روسی تا حد زیادی کاهش شدید فروش خود به اروپا را با افزایش فروش به سایر بازارها جبران کرده‌اند. واردات آهن و محصولات فولادی از روسیه طی ژانویه تا مارس 59 درصد یا تقریبا 2 میلیون تن در اتحادیه اروپا کاهش یافت و به 1.36 میلیون تن رسید.

سنگ آهن

 این هفته بازار واردات سنگ آهن چین به روند صعودی ادامه داده که به دلیل افزایش خریدها بود. متوسط قیمت خلوص 62 درصد 4.65 دلار رشد نسبت به پنجشنبه گذشته رشد داشته و به 109 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. بهبود تقاضای فولادسازان چینی علت اصلی رشد قیمت بوده است.


قراضه

 در ترکیه با افت 7.5 درصدی ارزش لیر نسبت به دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری 28 می، قیمت میلگرد و قراضه در بازار داخلی بالا رفته است.

فعالیت بازار داخلی کم است و برخی از کارخانه‌ها قیمت میلگرد خود را تا 10 دلار بالا برده‌اند. متوسط قیمت میلگرد در بازار داخلی 650 دلار هر تن درب کارخانه بدون مالیات بر ارزش افزوده است. قیمت خرید قراضه از بازار داخلی نیز در این راستا بالا رفته است.

قابل ذکر است آخرین قیمت قراضه وارداتی سنگین 20-80 در ترکیه اخیرا در حدود 387.5 دلار هر تن سی اف آر بدون تغییر باقی مانده است.


بیلت

قیمت بیلت در بازار داخلی چین 11 دلار رشد روزانه داشته 488 دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده شده است. رشد قیمت محصولات فولادی و اخبار کاهش تولیدها قیمت بیلت را بالا برده است.

همچنین در بورس شانگهای قیمت قرارداد میلگرد ماه اکتبر 6 دلار رشد روزانه داشته 511 دلار هر تن شده است.

 

ورق
قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین 25 دلار رشد روزانه داشته 541 دلار هر تن درب کارخانه شده است. ورق سرد نیز 14 دلار بالا رفته 630 دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده است.

در بورس شانگهای قرارداد ورق گرم 10 دلار رشد روزانه داشته 529 دلار هر تن شده است.

از طرفی قیمت ورق گرم صادراتی چین در ویتنام 565 تا 575 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده در حالی که هفته قبل تا 560 دلار بود. علت رشد قیمت بهبود بازار فیوچرز چین بود.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم 20 یورو ارزان تر شده 725 یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم 60 دلار افت داشته 970 دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.

کد خبر 4798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =